دیدبان

آمادگی اپراتورها برای ارائه نسل ۳ موبایل

آمادگی اپراتورها برای ارائه نسل ۳ موبایل

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، بیست‌و چهارم تیرماه بود که وزیر ارتباطات در مراسم تکمیل رومینگ ملی از ارائه مجوز راه‌اندازی پایلوت نسل ۳ تلفن همراه به یکی از اپراتورها به مناسبت ۱۲ مرداد، سالگرد تنفیذ ریاست جمهوری خبر داد.
محمود واعظی گفته بود: رگولاتوری براساس دستورالعمل کمیسیون به دنبال فراهم کردن مقدمات ارائه نسل ۳ از سوی اپراتورها است، طبق گزارشی که دریافت کرده‌ام با یکی از اپراتورها کارها خیلی خوب پیش می‌رود و در روز ۱۲ مرداد که سالگرد تحلیف (تنفیذ) ریاست جمهوری است، یکی از اپراتورها آمادگی دارد به صورت پایلوت در چند نقطه از تهران نسل ۳ را به اجرا درآورد و فرکانس لازم را نیز تا پایان ماه جاری به آن اختصاص خواهیم داد تا در نهایت اول شهریورماه نسل ۳ توسط این اپراتور ارائه شود.
امروز ۱۲ مرداد است. در پیگیری خبرنگار فارس از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره اجرایی شدن این وعده، این سازمان اعلام کرد که مقدمات فنی ارائه نسل ۳ آماده شده و زمان آن از سوی وزارت ارتباطات اعلام خواهد شد.
این سازمان همچنین یادآور شد: تا امروز مجوزی برای اپراتوری درباره راه اندازی پایلوت نسل ۳ ارائه نشده است.
در این شرایط یکی از اپراتورهای تلفن همراه در پیگیری خبرنگار فارس، اعلام کرد: علی‌رغم برگزاری جلسات میان مدیران ارشد این اپراتور و وزارت ارتباطات هنوز صحبتی در خصوص ارائه مجوز پایلوت نسل ۳ به میان نیامده است.
ارائه زودتر نسل ۳ از سوی دیگر اپراتور موبایل، محتمل‌تر است، اما تاکنون امکان کسب اطلاع از این اپراتور مقدور نبود و در این باره از وضعیت این اپراتور خبری در دست نیست.
همچنین اطلاعات و مشاهدات خبرنگاران از تست نسل ۳ از سوی دو اپراتورهای تلفن همراه در نقاط مختلف شهر تهران حکایت دارد. در نقاطی از شهر تهران پس از جست‌وجوی دستی شبکه‌های تلفن همراه به شبکه‌های نسل ۳ همراه اول و ایرانسل علاوه بر نسل ۲ این اپراتورها مواجه می‌شویم که البته ورود و انتخاب آنها فعلا مقدور نیست.
ایرانسل از چندی پیش تست نسل ۳ را در بخش‌هایی از تهران آغاز کرده و تا حدودی این اقدام را نیز علنی کرده است.
همراه اول نیز هم اکنون در بخش‌هایی از تهران در حال تست نسل ۳ است تا در صورت کسب مجوز، از ابتدای شهریور امکان ارائه سرویس را داشته باشد.
در مورد اینکه اپراتورها برای تست شبکه، از رگولاتوری فرکانس تست دریافت کرده‌اند یا عمل تست را روی بخش‌هایی از پهنای باند نسل ۲ انجام می‌دهند هنوز اطلاعی در دست نیست.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران