دیدبان

افزایش ظرفیت ذخیره سازی نفت در کشور

افزایش ظرفیت ذخیره سازی نفت در کشور

به گزارش دیدبان به نقل از باشگاه خبرنگاران ، مصطفی کشکولی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان این که هم‌اکنون ظرفیت ذخیره‌سازی انواع فرآورده‌های نفتی در کشور ۱۲.۵ میلیارد لیتر است، تصریح کرد: با بهره‌برداری از مخازن جدید، این ظرفیت به ۱۳.۳ میلیارد لیتر افزایش خواهد یافت.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، تاکید کرد: مهمترین و بزرگترین طرح ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی با ۳۰۰ میلیون لیتر ظرفیت، مربوط به تاسیسات ماهشهر است که با ۹۵ درصد پیشرفت ادامه دارد.
وی همچنین با تاکید بر اینکه امسال در مجموع ۸۰۰ میلیون لیتر به ظرفیت ذخیره‌سازی کشور اضافه خواهد شد، اظهار داشت: مهمترین آن در بخش‌های شیراز ۱۶۰ میلیون لیتر در مرحله پیشرفت ۹۱ درصد، ارومیه ۱۱۷ میلیون لیتر در مرحله ۸۲ درصد، بیرجند ۱۰۴ میلیون لیتر در مرحله ۸۲ درصد، ملایر ۶۸ میلیون لیتر در مرحله ۹۹ درصد و گرگان و بجنورد و قم بالای ۸۰ تا ۹۰ درصد اضافه خواهد شد.
کشکولی تاکید کرد: هم‌اکنون ۱۰۷۰ مخزن ذخیره سوخت در کشور وجود دارند که ۱۲.۵ میلیارد لیتر انواع فرآورده نفتی در آنها ذخیره می‌شود و قرار است حدود ۴۰ مخزن با ظرفیت ۸۰۰ میلیون لیتر نیز اضافه شود.
* مصرف ۲۱ میلیون مترمکعب گاز در جایگاه‌های سی‌ان‌جی
وی در خصوص اقدامات زیست محیطی گفت: شرکت پخش در سه زمینه برنامه اصلی خود را دنبال می‌کند. هم‌اکنون مصرف سی‌ان‌جی ۲۱ میلیون مترمکعب در روز است که پیش بینی می‌شود تا پایان سال به ۲۲ میلیون لیتر برسد. بنزین یورو روزانه ۱۴ میلیون لیتر است که در تهران، البرز و اراک مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین ۶ میلیون نفت‌گاز یورو در تهران، کرج، خراسان رضوی و اراک توزیع می‌شود.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران