دیدبان

مغز متفکر اقدامات انتحاری لبنان به هلاکت رسید

مغز متفکر اقدامات انتحاری لبنان به هلاکت رسید

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، شهر طرابلس و دیگر مناطق شمالی این شهر دیشب اوضاع نابسامانی را پشت سر گذاشت که خشونت‌بارترین حوادث در این منطقه از زمان تحولات اردوگاه نهر البارد به شمار می‌رود. حوادثی که در آن ارتش لبنان علیه نیروهای فتح الاسلام وارد عمل شد.
درگیری‌ها هنگامی آغاز شد که تعدادی از جوانان نهرالبارد به خیابان‌ها ریختند و علیه برخی حکم‌های صادر شده بر ضد تعدادی از جوانان این منطقه اعتراض کرده و شهر را به آشوب کشاندند. این آشوب طلبی ها خیلی زود به درگیری با ارتش لبنان منتهی شد و این عناصر مراکز ایست و بازرسی ارتش را با سنگ و شیشه‌های آتش زا هدف قرار دادند.
در پی این اتفاقات ارتش آمادگی خود را افزایش داده و ایستگاه های بیشتری را در تمام مناطق شمالی ایجاد کرد. ارتش همچنین مانع از برگزاری هر تجمع انسانی در این منطقه شد.
در منطقه ابو سمرا نیز نیروهای نظامی ارتش، حسام الصباغ از تروریست‌های تحت تعقیب را در یکی از ایستگاه های بازرسی بازداشت کردند. وی بلافاصله به بیروت انتقال داده شد. بعد از بازداشت وی که یکی از سرکردگان محورهای شورشی در طرابلس است، عناصر گروهک هیئت موسوم به علمای مسلمین از هواداران خود خواست تا به خیابان‌ها بریزند و مسیرهای عمومی را ببندند. با مطرح شدن این خواسته تعدادی از جوانان منطقه به خیابان‌ها ریخته و اقدام به بستن گذرگاه های عمومی کردند، اما ارتش خیلی زود وارد عمل شد و مسیرهای عبور و مرور را باز کرد.
باب التبانه نیز شاهد حضور مشکوک عناصر تروریستی و مسلح بود و صدای تیراندازی گاه و بیگاه از شهر به گوش می‌رسید. این تحولات باعث شد تا ارتش سطح آمادگی خود را در ایستگاه های بازرسی بالا برده و تجهیزاتی را نیز به میدان نهر ابوعلی اعزام کند تا معترضان را آرام کنند.
هلاکت مغز متفکر تجهیز عوامل انتحاری لبنان
بعد از رسیدن اطلاعاتی به ارتش لبنان مبنی بر حضور منذر الحسن یکی از خطرناک‌ترین تروریست‌های لبنانی و مغز متفکر تجهیز عوامل انتحاری در این کشور، درگیری‌ها در ساختمانی در شمال التبانه که محل حضور وی بود، آغاز شد.
نیروهای مهاجم بعد از اینکه در قانع کردن الحسن و یارانش به تسلیم شدن ناکام بودند، به ساختمان یورش بردند و توانستند بعد از دو ساعت درگیری تمام اعضای گروهک تروریستی مستقر در این ساختمان را از بین ببرند. منذر الحسن از جمله کشته شده های این درگیری ها بود.
ساعت سه دیشب نیز عناصر ناشناس به یک ایستگاه ارتش حمله کرده و یک بمب دستی به آن پرتاب کردند که با واکنش نیروهای نظامی مواجه شد. مدتی بعد یک بمب صوتی دیگر نیز در منطقه ابوسمرا پرتاب شد و بمب مشابه دیگری نیز در طلعة المشروع منفجر شد.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران