دیدبان

رونمایی از شهریه های میلیونی مدارس

رونمایی از شهریه های میلیونی مدارس

به گزارش دیدبان به نقل از مهر ، الگوی جدید تعیین شهریه مدارس غیردولتی در شرایطی میزان شهریه این مدارس را برای سال تحصیلی آینده مشخص کرده که برخی مدیران این مدارس معترضند و می‌گویند این الگو بر خلاف قانون مدارس غیردولتی است و بدون در نظر گرفتن هزینه های مدرسه و تورم سالانه شهریه تعیین شده است.
الگوی جدید تعیین شهریه مدارس غیردولتی منجر به این شده که مدیران برخی از مدارس به ویژه در مناطق 1 و 3 تهران، قانون مدارس غیردولتی را دور زده و مابه التفاوت هزینه های دریافت شده را از مهرماه به بعد و در قالب برگزاری جلسات انجمن اولیا و مربیان از والدین دریافت کنند. این هزینه ها در برخی از مدارس به ویژه مدارس متوسطه دوم به 20 تا 25 میلیون تومان در مناطق 1 و 3 می رسد.
این در حالی است که یکی از مسوولان اموزش و پرورش شهر تهران سقف شهریه های دریافتی مدارس غیردولتی را در منطقه 3 به تفکیک هر پایه اینگونه اعلام کرد: در مقطع ابتدایی بالاترین شهریه 4 میلیون تومان و پایین ترین شهریه دو میلیون و 800 هزار تومان، در مقطع اول متوسطه اول پایین ترین شهریه سه میلیون و 700 هزار تومان و بالاترین قیمت 5 میلیون و 400 هزار تومان، در دبیرستان پایین ترین قیمت شهریه سه میلیون و 200 هزار تومان و بالاترین شهریه 6 میلیون و 100 هزار تومان، در فنی و حرفه ای پایین ترین نرخ چهار میلیون و 800 هزار تومان و بالاترین هزینه 5 میلیون و 900 هزار تومان است.
اما به گفته مرتضی احمدی مدیر مجموعه مدارس غیردولتی کوشش، هزینه تمام شده دوره ابتدایی مدرسه کوشش هفت میلیون و 500 هزار تومان است، اما آموزش و پرورش شهریه تعیین شده را سه میلیون و 800 هزار تومان اعلام کرده است. مابه التفاوت هزینه ها را با کمک و مشارکت اولیا تامین می کنیم.
او با انتقاد از الگوی جدید تعیین شهریه می گوید:« این الگو مناسب برای تعیین شهریه نیست و هزینه های مصرفی مدارس مانند آب و برق، کتاب های جانبی و کمک درسی، تجهیزات و اردوها را در نظر نگرفته است. همچنین نگاه آموزش و پرورش نسبت به اجاره املاک نگاه دقیقی نبوده است چرا که یک مدیر گاه مجبور است برای ملک اجاره ای خود ماهانه 60 میلیون تومان اجاره بها پرداخت کند، اما آموزش و پرورش اجاره بیش از 20 میلیون تومان را قبول نمی کند.»

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران