دیدبان

گزارش خبرنگار الجزیره انگلیسی از آوارگان عزه

گزارش خبرنگار الجزیره انگلیسی از آوارگان عزه

به گزارش دیدبان به نقل از ایرنا ، استفنی دکو خبرنگار شبکه خبری الجزیره انگلیسی در گزارشی در این باره از شهر بیت حانون در نوار غزه گفت در اینجا از آسمان مرگ می بارد. صدایی که اکنون به گوش می رسد صدای یک پهپاد اسرائیلی است. بیت حانون یکی از شهرهای مرزی غزه است و هیچکس در اینجا احساس امنیت نمی کند.
یکی از زنان ساکن این شهر به نام ام حسن گفت :«در هر خانه صدها نفر هستند که از خانه هایشان فرار کرده اند بدون اینکه هیچ غذا و آبی با خود برداشته باشند. ما هیچ جا نداریم که برویم. هیچ کدام از دولت های عربی به فکر ما نیستند. امیدوارم بلایی که سر ما آمده است سر همه کشورهای عربی هم بیاید تا بدانند ما چه رنجی می کشیم.»
خبرنگار الجزیره انگلیسی در ادامه از یکی از خیابان های بیت حانون گفت حمله زمینی اسرائیل به غزه همه را به وحشت انداخته است. ما وقتی به اینجا رسیدیم مردمی را دیدیم که در حال فرار بودند. در بیت حانون وحشت و اضطراب حاکم است. گفته می شود کمی بالاتر از این خیابان چند جسد روی زمین افتاده است. همچنین گفته می شود تانک های اسرائیلی در حال پیشروی هستند و همه می کوشند از سر راه آنها بگریزند.
اما اتفاقی که می افتد این است که مردم در حال کشته شدن هستند. ما دختر جوانی را دیدیم که جسدش را به سردخانه آوردند تا در کنار اجساد پدر و مادرش قرار دهند. آنها در نتیجه شلیک تانک های اسرائیلی کشته شدند. یک قسمت از سر مادر کنده شده است. جنگ بسیار بی رحم است.
برای آنهایی هم که باقی مانده اند هیچ صلح و آرامشی وجود ندارد.
بسیاری از زخمی ها که کسی را برای مراقبت از آنها ندارند مجبور شده اند نزد کسانی بمانند که با فرار به آن سوی مرز نزد بستگان خود پناه برده اند.
یکی از زنان آواره ساکن غزه گفت :«من خانه ام را ترک کرده ام و نمی دانم وقتی برگردم آیا اثری از خانه ام باقی مانده است یا نه. خانه من دویست متر آن طرف تر است. حالا نمی توانم جایی بروم. نمی توانم بدون لباس برای خودم و بچه هایم جایی بروم. الان به خانه پدرم آمده ام و اگر آنها بیایند نمی دانم به کجا بروم.»
خبرنگار الجزیره انگلیسی افزود در حالی که ما مشغول فیلمبرداری در اینجا هستیم صدای شلیک توپخانه فضا را پر کرده است. این جنگ تاثیر روانی شدیدی روی همه ، پیر و جوان ، گذاشته است. ترس محسوس مردمی که گیر افتاده اند و جایی برای رفتن ندارند همه جا هست.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران