دیدبان

کنترل سرعت در سفرهای تابستانی افزایش می یابد

کنترل سرعت در سفرهای تابستانی افزایش می یابد

به گزارش دیدبان به نقل از مهر ، نماینده سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای که در نشست کارگروه ویژه کمیسیون ایمنی راه‌ها سخن می گفت، اظهار داشت: مرکز مدیریت راه ها و سیستم های مدیریت هوشمند برای سفرهای تابستانی بعد از ماه مبارک رمضان در آمادگی کامل به سر می برند و طی تفاهم به عمل‌آمده با پلیس راهور ناجا، دوربین‌های کنترل سرعت و ثبت تخلفات در شبکه راه‌ها فعال‌شده و اطلاعات ثبت‌شده برای اقدامات بعدی به پلیس راهور ارسال خواهد شد.
وی بیان کرد: با فعال‌سازی دوربین‌های کنترل سرعت و ثبت تخلفات در دوره بهره برداری ۶۵۰ هزار رکورد ثبت شده تخلفات به پلیس ارسال شد. این مقام مسئول یادآور شد: هفت استان کشور ۵۰ درصد تلفات عابران پیاده را در سوانح رانندگی به خود اختصاص داده اند. همچنین میزان سوانح وانت بارها و موتورسوارها نیز در این استان ها بالا است.
وی افزود: بنابراین گزارش ۳۰ درصد تلفات تصادفات عابرین پیاده این استانها در ۱۰ کیلومتری مبادی ورودی شهرها (محل تداخل جریان ترافیک برون‌شهری و درون‌شهری- حاشیه شهرها) هفت استان کشور اتفاق می‌افتد که لازم است با یکپارچگی حوزه راه و شهرداری‌ها ساماندهی ورودی این شهرها در اولویت قرار گیرد.
همچنین در این نشست دبیر کمیسیون ایمنی راه‌ها با اشاره به برنامه‌های اعلام شده هلال احمر و مرکز امداد و فوریت‌های پزشکی برای سفرهای تابستانی خواستار ارائه برنامه مشترک و هماهنگ حوزه بهداست و درمان و جمعیت هلال احمر در سفرهای تابستانی به کمیسیون ایمنی راه ها شد.
محمود سالمی با اشاره به ابلاغیه وزیر راه‌ و شهرسازی (رئیس کمیسیون ایمنی راه‌ها) و وزارت کشور به استانداران در خصوص برنامه‌ریزی برای سفرهای تابستانی، تصریح کرد: استانداری‌ها جلسات کمیسیون ایمنی راه ها را تشکیل داده و برنامه هماهنگ دور دورم سفرهای تابستانی را تهیه کنند.
در این نشست در خصوص بررسی، جمعبندی و هماهنگی برنامه‌های مربوط به دور دوم سفرهای تابستانی، ارتقای ایمنی کاربران آسیب‌پذیر (عابران پیاده و موتورسواران) در حاشیه راه ها و طرح نظارت و بازرسی فنی حمل‌ونقل عمومی با همکاری سازمان ملی استاندارد و سازمان راهداری بحث و بررسی صورت گرفت.
ذکر این نکته ضروری است که تا پایان سال گذشته ۵۸۰ دوربین نظارتی، ۱۲۰۰ دستگاه ترددشمار، ۳۷۰ دوربین کنترل سرعت، ۲۰۰ تابلو پیام نما و سرعت نمای متغیر در جاده‌ها نصب شده و همواره سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای سعی در فراهم آوردن بستر مناسب برای بهره‌گیری از تجهیزات هوشمند در حمل ونقل جاده‌ای داشته است.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران