دیدبان

عملکرد مقاومت همه را شگفت‌زده کرد

عملکرد مقاومت همه را شگفت‌زده کرد

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، تحلیلگران و کارشناسان امور صهیونیستی بر این باورند، مقاومت فلسطینی خود را به خوبی برای نبردی که هم اکنون با رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد، آماده کرده‌اند.
آنها در این خصوص تاکید می‌کنند که مقاومت فلسطینی دارای رهبران و مردان مصمم و با تجربه‌ای است که آنها را برای مقابله با دشمن صهیونیستی به دور از هرگونه اندیشیدن به آتش‌بس رهبری و هدایت می‌کند.
شبیب: مقاومت ضعف مراکز رهبری و تصمیم‌گیری در رژیم صهیونیستی را اثبات کرد
در این‌باره «سمیح شبیب» تحلیلگر و استاد دانشگاه فلسطینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس تصریح کرد: آنچه تاکنون رخ داده، جایی برای شک و تردید باقی نمی‌گذارد که سراسر صهیونیست‌ها را بیم و هراس فراگرفته و این پدیده‌ای غیر قابل انکار در میان آنهاست، همانگونه که میزان ضعف و سست بودن مراکز رهبری و فرماندهی و تصمیم گیری رژیم صهیونیستی را به همگان اثبات کرد.
شبیب افزود: مقاومت فلسطینی هرآنچه را که اراده کرد، انجام داد و حتی فراتر از آن و هم اکنون صهیونیست‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی به خوبی می‌دانند که در معرض آتش مقاومت قرار دارند و دستگاه‌های نظامی آنها هیچ سود و منفعتی برای آنها ندارد و نمی‌تواند، آینده آنها را تامین کند و باید به صورت جدی به فکر سازش با فلسطینیان باشند.
شبیب تاکید کرد: رژیم صهیونیستی خود مخالف آتش‌بس است و تهدید به حمله نظامی زمینی علیه نوار غزه می‌کند، در حالی‌ که باید بداند، در صورت دست زدن به چنین اقدامی آنها ناکام بزرگ میدان خواهند بود.
وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی باید بداند که منطق استفاده از قدرت نظامی و خشونت و خلق واقعیت‌های جدید و تحمیل آن به همه به این طریق که بر ذهنیت‌های صهیونیستی سایه افکنده به بخشی از گذشته تبدیل شده است.
حبیب: «اسرائیل» از قدرت موشکی و عملیاتی مقاومت فلسطینی غافلگیر شد
از سوی دیگر، «هانی حبیب»، نویسنده و تحلیلگر امور سیاسی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس تاکید کرد: «اسرائیلی» که از قدرت موشکی و عملیاتی مقاومت فلسطینی غافلگیر شده، باید بداند که جنایات و ویرانی‌های گسترده‌اش در غزه تاثیری بر روحیه و معنویات فلسطینیان و توانایی‌ها و قدرت مقاومت ندارد.
حبیب بر این باور است که حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که تفاوتی میان مناطق و تاسیسات و مراکز مختلف قائل نمی‌شود، تنها موجب می‌شود تا مقاومت بیش از به حملات موشکی خود علیه سرزمین‌های اشغالی ادامه دهد و مسئولان رژیم صهیونیستی مردم خود را با انتشار اخباری مبنی بر هدف قرار دادن ساختارهای زیربنایی صنایع نظامی مقاومت فلسطینی در نوار غزه فریب می‌دهند.
وی افزود: موشک‌های مقاومت فلسطینی که هم اکنون به تمام نقاط سرزمین‌های اشغالی رسیده، دارای تاثیرات روانی و اقتصادی و گردشگری و سیاحتی بسیاری بر این رژیم بوده، چه رسد به اینکه تل‌آویو بخواهد، تصمیم به حمله زمینی به نوار غزه بگیرد که در این صورت مقاومت تمام معادله‌ها را تغییر خواهد داد.
این تحلیلگر امور سیاسی فلسطینی توضیح داد: با ظهور سلاح‌های ضد زره‌پوش و تانک‌های کورنیت اسرائیلی، غافلگیری‌هایی در انتظار نیروهای اشغالگر در نوار غزه خواهد بود که صهیونیست‌ها انتظار آن را به هیچ وجه ندارند و این همان سلاحی است که حزب الله در مقاومتش علیه تجاوزگران اسرائیلی علیه لبنان در سال ۲۰۰۶ مورد استفاده قرار داد و موجب تغییر موازنه قوا و وارد آمدن ضربات مهلک و سنگین به ارتش رژیم صهیونیستی و نظامیانش شد و «اسرائیل» را با دستاویز قطعنامه شورای امنیت وادار به عقب نشینی از جنوب لبنان کرد.
طلال عوکل: مقاومت فلسطینی خط مشی حزب الله را ادامه می‌دهد
«طلال عوکل»، نویسنده و تحلیلگر فلسطینی نیز با دیگر تحلیلگران و کارشناسان فلسطینی در این امر اتفاق نظر دارد و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تاکید کرد که آنچه در این جنگ موجب حیرت و تعجب همگان شده، عملکرد مقاومت و امکاناتی است که در اختیار دارد.
وی ادامه داد: این جنگ با جنگ‌های پیشین و حتی با تمام جنگ‌های که «اسرائیل» انجام داده تفاوت دارد و همه مشاهده می‌کنند که موشک‌های مقاومت تمام شهرها و شهرک‌های سرزمین‌ اشغالی را هدف گرفته و تاثیری مستقیم و بسیار بر اقتصاد و گردشگری و پرواز هواپیماها و رفتارهای روزانه و یومیه صهیونیست‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی گذاشته است.
عوکل با تاکید بر اینکه تاثیر روحی و روانی موشک‌های مقاومت فلسطینی بر صهیونیست‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی بسیار زیاد بوده، گفت: این تاثیر بر میزان و قدرت بازدارندگی «اسرائیل» که زمانی به آن مباهات می‌کرد، نیز قابل ملاحظه است و مهمتر از همه آنکه پوچ بودن نظریه امنیت استراتژیک اسرائیل را به اثبات رسانده و اشغالگران را به تغییر اصول و قواعد این نظریه واداشته است.
این تحلیلگر فلسطینی توضیح داد: رژیم صهیونیستی از زمان شکل‌گیری تاکید بسیار داشت تا جنگ‌هایش خارج از سرزمین‌های اشغالی باشد و تا حدود زیادی در این امر موفق بود، اما امروز مجبور است، این نظریه را تغییر دهد و با شرایط جدید تعامل کند.
عوکل افزود: شرایط جدید را حزب الله با مالیدن «پوز» ارتش رژیم صهیونیستی به خاک در جنوب لبنان رقم زد، هنگامی‌که موشک‌هایش نیمی از فلسطین اشغالی را فراگرفت و امروز این پروسه را مقاومت فلسطینی با موشک‌هایی که در اختیار دارد، ادامه می‌دهد و تکمیل می‌کند، تا این موشک‌ها سراسر سرزمین‌های اشغالی را فرا بگیرد و فراتر از آن تاکتیک‌ها و مهارت‌ها و توانمندی‌های جنگی مقاومت است که «اسرائیل» از آنها بیم دارد و می‌ترسد که در جنگ زمینی با آنها مواجه شود.
این تحلیلگر سیاسی فلسطینی تاکید می‌کند که آنچه تاکنون از امکانات و توانمندی‌ها و غافلگیری‌های میدانی مقاومت مشاهده شده، حکایت از غافلگیری‌ها و امکانات دیگر مقاومت دارد که هنوز به منصه ظهور نرسیده است.
عطا الله: عملکرد مقاومت تا این لحظه اعجاب‌آور و شگفت‌انگیز بود
«اکرم عطا الله»، کارشناس فلسطینی امور رژیم صهیونیستی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با ابراز شگفتی از توانمندی‌ها و عملکرد مقاومت فلسطینی در برابر تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه گفت: این عملکرد تا این لحظه اعجاب‌آور و شگفت‌انگیز بوده و پیش از آنکه دشمن را غافلگیر کند، دوستان را غافلگیر کرده است.
عطا الله بر این باور است که مقاومت فلسطینی هم اکنون دارای قدرت بازدارندگی است که در صورت ادامه نبرد بیم آن می‌رود که در هم بشکند و از بین برود، به همین دلیل اکنون به سود و نفع مقاومت است که نبردها را متوقف کند، به ویژه آنکه نتیجه به دست آمده برای رژیم صهیونیستی از تجاوز تاکنون صفر بوده است.
وی خاطرنشان کرد که بی‌شک این آخرین تجاوز رژیم صهیونیستی نخواهد بود و آشکار است که راستگرایان صهیونیست درب تجاوز به فلسطینیان را برای تجاوزهای آینده باز خواهند گذاشت، اما آنچه اکنون مهم است، این است که دماغ اسرائیل به خاک مالیده شده و جامعه بین المللی به خاطر موشک‌هایی که به مناطق مختلف این رژیم اصابت می‌کند، برایش دل می‌سوزاند.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران