دیدبان

جهیزیه کامل ایرانی یا ده میلیون تومان

جهیزیه کامل ایرانی یا ده میلیون تومان

به گزارش دیدبان به نقل از تراز ، رییس اتحادیه کشوری لوازم خانگی از فروش لوازم خانگی با ۵درصد زیر قیمت مصرف کننده در بازار خبر داد.
محمد طحان پور گفت: اوضاع بازار اکنون سبب شده تا فروشندگان از سود ۱۰درصدی واحد توزیع خود کاسته و محصولات را با ۵درصد سود به مشتریان عرضه کنند.
وی تصریح کرد: خوشبختانه از ابتدای سال تاکنون هیچ افزایش قیمتی در بازار لوازم خانگی اتفاق نیافتاده و بیشتر قیمت ها مربوط به سال ۹۲ است.
وی اظهار داشت: شرایط به گونه ای است که مردم دنبال خرید و نو کردن وسایل خانه نبوده و ترجیح می دهند به جای خرید با تعمیرات نیاز خانوار را بر طرف کنند.
وی درباره وضعیت این بازار در ادامه فصل تابستان به خبرنگار تراز توضیح داد: ماه رمضان در کاهش میزان خریدها موثر است، همچنین در مرداد و شهریور به سبب ادامه فصل گرما و رونق سفرهای تابستانی وضعیت بازار ثابت خواهد بود.
طحان پور عنوان کرد: به دلیل ماه رمضان برگزاری جشن های عروسی نیز کاهش یافته، در نتیجه میزان خرید جهیزیه هم پایین آمده است اما در کل هرسال حداقل یک میلیون زوج ازدواج می کنند که نیازمند خرید جهیزیه هستند.
وی ادامه داد: خانواده ها بر اساس توان مالی اقدام به خرید لوازم خانگی ایرانی و یا خارجی برای جهیزیه می کنند، شاید تا ۲ سال قبل اصلا با خرید لوازم خانگی داخلی موافق نبودم، اما خوشبختانه اکنون لوازم خانگی تولید ایران از کیفیت بسیار بالایی برخوردار شده، بنابراین توصیه من به مصرف کنندگان، خریداری لوازم خانگی ایرانی است.
رییس اتحادیه کشوری لوازم خانگی درباره هزینه خرید یک جهیزیه معقول با کالاهای ایرانی گفت: برای خرید یک یخچال فریزر ایرانی ۱۳ تا ۱۵ فوت، اجاق گاز فردار، لباسشوئی اتوماتیک، تلویزیون ۳۲اینچ، جاروبرقی، چرخ گوشت، پلوپز، اتو با برند ایرانی و کیفیت خیلی خوب حداکثر به ۱۰میلیون تومان نیاز است و مصرف کنندگان که مخالف این مساله هستند و می گویند قیمت ها بیش از این مبلغ می شود به بنده مراجعه کرده و من تعهد می دهم تا جهیزیه ای خوب با این مبلغ برای آنها تهیه کنم.
وی در ادامه در وضعیت بازار کولرنیز بیان کرد: بازار از نظر وجود کولرهای آبی اشباع است و به دلیل راکد بودن و توقف خرید و فروش ها، شاهد پیشی گرفتن عرضه از تقاضا هستیم به طوری که اکنون فروش کولر آب در بازار هم به صورت نقدی و هم اعتباری انجام می شود.
طحان پور تصریح کرد: در مورد کولرهای گازی به هموطنان توصیه می شود هنگام خرید حتما محصولات دارای گارانتی و خدمات پس از فروش را تهیه کنند زیرا بارها دیده شده که برخی از مصرف کنندگان اقدام به خرید کولرهای گازی که به صورت غیز قانونی از مرز بانه وارد می شوند، کرده و در صورت نیاز به گارانتی و خدمات پس از فروش دچار مشکل می شوند.
وی ادامه داد: مصرف کنندگان هنگام خرید این نوع کولرها از نظرات کارشناسی و مشاوران شرکت ها استفاده کنند.
وی اظهار داشت: خوشبختانه تعامل بسیار خوبی با وزارت صنعت داریم و همچنین بخش بازرسی و سامانه ۱۲۴ داریم به طوری که تمام شکایت ها به اتحادیه بازمی گردد و کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان ممکن به آنها رسیدگی می کنند.
این مسوول در مورد شکایت های رسیده به اتحادیه توضیح داد: بیشتر شکایت ها مربوط به گارانتی، گرانفروشی، قاچاق کالا، خدمات پس از فروش، عدم تحویل کالا بوده و خوشبختانه اتحادیه ما در زمینه کسب رضایت مشتری ایزو گرفته است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: ما به دنبال رفع مشکلات هستیم و مصرف کنندگان می توانند شکایات خود را علاوه بر سامانه ۱۲۴ با شماره های ۴۹-۶۶۷۱۷۵۴۸ از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۴ عصر در میان بگذارند.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران