دیدبان

جلوگیری از خشکسالی با استفاده از تفن همراه

جلوگیری از خشکسالی با استفاده از تفن همراه

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، کاهش حجم آب موجود در سدهای کشور و مخصوصاً تهران موجب شد تا در آستانه ماه مبارک رمضان بحث جیره‌بندی آب مطرح شود و علی‌رغم اینکه حامیان دولت پیش از این معتقد بودند مدیریت کشور نباید به گونه‌ای باشد که مردم در زمستان گاز نداشته باشند و در تابستان آب، جیره‌بندی از کرج آغاز شد.
این اقدام که ظاهرا به دنبال بروز مشکل خشکسالی، کاهش بارندگی‌ها و بحران کم‌آبی در کشور صورت گرفته بود و اکنون به روال عادی بازگشته، روز گذشته نیز توسط استاندار تهران تکذیب شد.
سید حسین هاشمی در حاشیه مراسم ختم آیت‌الله محمدی‌گیلانی در مورد وضعیت آبرسانی به مناطق مختلف تهران به خبرنگاران گفت: ما بحران آب را مدیریت کرده‌ایم و جیره‌بندی نخواهیم داشت.
روز گذشته نیز پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو اعلام کرد " حجم آب موجود در مخازن سدهای تامین کننده آب تهران با کاهش ۱۷۲ میلیون مترمکعبی درمقایسه با زمان مشابه سال گذشته به حدود ۵۹۷ میلیون مترمکعب رسیده است؛ حجم آب ورودی به سدهای استان تهران درمقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته، ۱۹ درصد کاهش یافته است."
علی‌رغم اینکه جیره‌بندی آب منتفی شده اما حجم پیامک‌های ارسالی از سوی اپراتورها به مشترکان تلفن همراه با مضمون "آب سرمایه‌ای ملی است، آن را هدر ندهیم"، حاکی از این است که اگر در مصرف، مدیریت نداشته باشیم ممکن است با بحرانی دیگر روبرو شویم و در نهایت تصمیماتی چون جیره‌بندی مجددا مطرح شود.
اهمیت بحث آب و آبرسانی، مسئولان را به سمت فرهنگ سازی هر چه بیشتر به هر واسطه‌ای از جمله موبایل که دارای ضریب نفوذ بالایی در بین ایرانی‌هاست کرده است.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران