دیدبان

مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده تمدید نمی شود

مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده تمدید نمی شود

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، علیرضا طاری‌بخش معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه ارائه اظهارنامه و پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در هر دوره مالیاتی ۳ ماهه است، اظهارداشت: ماده ۲۱ این قانون عنوان می‌کند، مؤدیان مکلف هستند، اظهارنامه مالیاتی خود را مطابق نمونه سازمان مالیاتی تنظیم و حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز پس از انقضای هر دوره به همراه پرداخت مالیات تحویل سازمان امور مالیاتی دهند.
معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه مؤدیان برابر قانون مکلف هستند، اظهارنامه‌های مالیات بر ارزش افزوده بهار ۹۳ را حداکثر تا مهلت ۱۵ تیرماه سال جاری ابراز کنند، تصریح کرد: مؤدیان باید اظهارنامه خود را ضمن پرداخت مالیات از طریق سامانه مالیات بر ارزش افزوده www.Evat.ir تسلیم نمایند.
وی تأکید کرد: زمان در نظر گرفته شده به هیچ وجه قابل تمدید نیست و مؤدیانی که اظهارنامه خود را در مهلت مقرر به همراه مالیات پرداخت نکنند، مشمول مساعدت در بخشودگی جرایم نخواهند بود و مؤدیانی که نسبت به تمکین قانون در مهلت مقرر اظهارنامه ارائه دهند مشمول بخشودگی‌ها می‌شوند.
به گفته طاری‌بخش، براساس مبنای قوانین مالیاتی اصولاً اخذ مالیات مبتنی بر خود اظهاری مؤدیان بوده که باید مالیات واقعی را محاسبه و در موعد مقرر به سازمان پرداخت کنند و مؤدیانی که از ابراز مالیات واقعی و تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر خودداری کنند، سازمان امور مالیاتی با استفاده از اهرم‌های قانونی از جمله حسابرسی مالیاتی و نسبت به رسیدگی و تشخیص مالیات اقدام و در چارچوب مقررات از مؤدیان مطالبه و وصول خواهد شد.
معاون سازمان امور مالیاتی تأکید کرد: ضمن اینکه این موضوع متضمن دریافت جریمه نیز خواهد شد، بنابراین توصیه می‌شود مؤدیان، مالیاتهای واقعی خود را ابراز و پرداخت کنند تا مشمول جرایم قانونی نشوند.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا مؤدیانی که فراخوان شده و ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند اظهارنامه ندهند، تصریح کرد: مؤدیانی که فراخوان شده‌اند، مکلف هستند ظرف مهلت مقرر نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند و قانون و مقررات را به صورت صحیح اجرا و اظهارنامه خود را تسلیم کنند.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران