دیدبان

انسداد دارایی۳عضو انگلیسی داعش

انسداد دارایی۳عضو انگلیسی داعش

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، رویترز خبر داد؛ دولت انگلیس روز گذشته، دارایی‌های سه تبعه این کشور که اخیرا با حضور در یک ویدئوی تبلیغاتی خواستار پیوستن جوانان انگلیسی به داعش شده بودند را مسدود و بلوکه شد.
بر اساس این گزارش، نام‌های "ناصر مثنی" و "ریاض‌خان" که هر دو اهل شهر کاردیف بوده به همراه "راهول امین" اهل شهر آبردین به فهرست افراد مورد تحریم مالی این کشور افزوده شده است.
مثنی که یک دانشجوی ۲۰ انگلیسی بود، چندی پیش با حضور در این ویدئو از مسلمانان خواست تا به گروه داعش بپیوندند. در این ویدئو مثنی که با عنوان ابومثنی الیمنی نامیده شده است ادعا کرده است که مردان در حال آمادگی برای نبرد در عراق هستند: "ما در نبرد شام شرکت کردیم و در ادامه و طی روزهای آینده به عراق رفته و در آنجا مبارزه می‌کنیم و سپس باز خواهیم گشت و بدون مشکل به اردن و لبنان خواهیم رفت."
وزارت خزانه‌داری انگلیس دارایی‌های این سه تن را بر اساس قانون ضدتروریسم این کشور مسدود و بلوکه کرده است.
بنا به گفته مقامات این کشور حدود ۵۰۰ تن از اتباع انگلیس در نبردهای سوریه درگیر هستند.
با این حال این اقدام پس از آن اتخاذ شد که یک انگلیسی که ادعا کرده در کنار تکفیری‌ها در سوریه جنگیده است، گفت تا زمانی که بتواند "پرچم سیاه اسلام" را بر فراز بیگ‌بِن (ساختمان مجموعه پارلمان انگلیس) و خیابان داونینگ‌استریت (مقر دفتر نخست‌وزیری این کشور) به اهتزاز درآورد، به انگلیس باز نخواهد گشت.
این در حالی است که بیش از ۱۰۰ تن از امامان مساجد سرتاسر انگلیس با انتشار نامه‌ای سرگشاده از جوانان مسلمان این کشور خواستند تا در خشونت‌های فرقه‌ای درگیر نشده و از ورود به درگیری‌های سوریه و عراق خودداری کنند.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران