دیدبان

حمله بودایی های میانمار به مرکز تجاری و مسجد مسلمانان

حمله بودایی های میانمار به مرکز تجاری و مسجد مسلمانان

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد ؛ یک افسر پلیس میانمار که خواست نامش فاش نشود تاکید کرد: بر اثر درگیری بین مسلمانان و بودایی‌های تندرو و افراطی در شهر ماندالای دومین شهر بزرگ این کشور حداقل 2 نفر کشته شده‌اند.

بر اساس این گزارش، پلیس میانمار روز گذشته با استفاده از گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی سعی در متفرق کردن بودایی های تندرو و اوباشی کرد که به یک مسجد و فروشگاه های مسلمانان در شهر ماندالای حمله ور شده بودند.

حملات بودایی های تندرو ضد مسلمانان میانمار در شرایطی بار دیگر اوج گرفته است که یک گروه تندروی بودایی فیلمی را ضد مسلمانان در فیس بوک منتشر کرده تا احساسات بودایی ها ضد مسلمانان را تحریک کند.

این گروه افراطی بودایی در میانمار مدعی است این کشور با تهدید گسترش اسلام روبرو است و خواستار تحریم همکاری و فعالیت های اقتصادی و تجاری با مسلمانان شده است. بودایی های تندروی میانمار در روزهای اخیر حملات متعددی را به خانه ها و فروشگاه های مسلمانان داشته و خسارات زیادی را به این اماکن وارد کرده اند.

میانمار از ژوئن 2012 میلادی تاکنون با تشدید خشونت های بودایی ها ضد مسلمانان روبرو شده است. حدود 280 نفر در این مدت کشته شده و هزاران نفر نیز که اکثر آنها مسلمان بوده اند در این مدت آواره شده اند.

ادامه جنایات بودایی‌ها ضد مسلمانان در شرایطی است که دولت غیر نظامی میانمار در سال 2011 میلادی پس از دهه ها حکومت نظامی در این کشور به قدرت رسیده است.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران