دیدبان

آمار خود کشی در آمریکا

آمار خود کشی در آمریکا

به گزارش دیدبان به نقل از باشگاه خبرنگاران ، انجمن روان شناسی خودکشی در آمریکا اعلام کرد: هر سال در آمریکا یک میلیون و سیصد هزار اقدام به خودکشی صورت می گیرد.

 تصویب بودجه هفتاد و شش میلیون دلاری تورکشی پل گلدن گیت شهر سانفرانسیسکو در شمال ایالت کالیفرنیای آمریکا که به نماد خودکشی تبدیل شده، معضل خودکشی را در جامعه پرهیاهوی این کشور برجسته کرده است.
پل دروازه طلایی سانفرانسیسکو که با معماری کم نظیر خود در دهه سی میلادی، نماد افتخار آمریکای مدرن محسوب می شد، در هفتاد و هفت سالی که از تاسیس آن می گذرد، شاهد خودکشی یک هزار و چهارصد آمریکایی بوده است که از فشار زندگی صنعتی این کشور به ستوه آمده بودند.
فقط در سال پیش چهل و شش نفر خود را از فاصله هفتاد وشش متری به داخل آب پرتاب کردند که این رقم رکوردی جدید محسوب شده است.
گفته شده در صورت اختصاص کامل بودجه، عملیات اجرایی نصب موانع تا چهارسال آینده بطول می انجامد اما سوال اساسی اینجاست که آیا موانع فیزیکی می تواند علت های خودکشی را در این جامعه پر هیاهو رفع کند؟
آمارها به علل مختلف دقیق و به روز نیست اما انجمن روان شناسی خودکشی در آمریکا اعلام کرد: هر سال یک میلیون و سیصد هزار اقدام به خودکشی صورت می گیرد. (در جامعه 315 میلیون نفری آمریکا یعنی هر بیست و چهار ثانیه یک اقدام به خودکشی). سه سال پیش تعداد خودکشی موفق سی و نه هزار و پانصد و هجده مورد بود.
بنا به اعلام این انجمن بیشترین خودکشی ها، از سوی بومیان سرخپوست و آلاسکایی در آمریکا و سپس سفید پوستان رخ داده است.
مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا نیز در گزارش جداگانه تاکید کرد: خودکشی از نگرانی های سلامتی در آمریکا محسوب می شود. این مرکز در گزارش سال 2013 خود تاکید کرد: شمار کسانی که به دلیل ارتکاب به خودکشی جان خود را از دست دادند، نسبت به کسانی که در تصادفات رانندگی کشته می شوند، افزایش یافته است.
در سال 2010 میلادی، سی و سه هزار و ششصد و هشتاد و هفت نفر در تصادفات رانندگی کشته شدند در حالی که سی و هشت هزار و سیصد و شصت و چهار نفر با روش های مختلف خود را کشته اند.
دکتر موری فین گلد " ژن شناس" و متخص بیماری های اطفال در نشریه اگزمینر با تاکید بر اینکه خودکشی در آمریکا بسیار رخ می دهد، گفت: خودکشی رتبه دهم مرگ و میر آمریکایی ها را به خود اختصاص داده و پنجمین علت مرگ در دوره نوجوانی و بلوغ بین جوانان این کشور است.
روزنامه نیویورک تایمز نیز در مقاله ای، افزایش روند خودکشی بین افراد میانسال در آمریکا را علت افزایش نگرانی ها درباره نسلی نامید که با مشکلات اقتصادی بسیاری روبرو هستند.
نیویورک تایمز با اشاره به بروز رکود اقتصادی در آمریکا و ادامه تاثیرات آن بر قشر میانسال چنین نتیجه گیری کرده است که به طور تاریخی، نرخ خودکشی در زمان استرس های مالی و اقتصادی افزایش می یابد.
"جولی فیلیپس" استاد جامعه شناسی در دانشگاه "راتگرز" ایالت نیوجرسی نیز با اشاره به اینکه رقم موثقی درباره شمار خودکشی ها در آمریکا وجود ندارد، گفت: در بسیاری از موارد، خودکشی ها گزارش نمی شوند به همین دلیل نمی توان همه موارد خودکشی را به طور دقیق شمارش کرد.

 

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران