دیدبان

تولید خودرو در سه ماه ابتدایی سال افزایش یافت

تولید خودرو در سه ماه ابتدایی سال افزایش یافت

به گزارش دیدبان به نقل از باشگاه خبرنگاران ، تولید انواع خودرو سواری در میان سه خودروساز بزرگ کشور طبق آمار ارائه شده از سوی انجمن خودروسازان با ۱۷۷ هزار و ۲۹۷ دستگاه، رشد ۸۰ درصدی را در سه ماه نخست امسال شاهد بود که البته این میزان تولید در سومین ماه کمتر از ۲ ماه ابتدایی سال بود.
بر اساس این گزارش، ایران خودرو در ۳ ماه نخست امسال ۱۰۰ هزار و ۷۲۹ دستگاه خودرو سواری تولید کرد که سمند بیشترین میزان رشد و سوزوکی گرند ویتارا که تولیدش متوقف شده کمترین میزان را از آن خود کردند.
ایران خودرو که بیشترین تولیدش را سمند به خود اختصاص داده در ۳ ماه نخست امسال ۲۲ هزار و ۲۵۱ دستگاه به تولید رسانده که رشد ۳۱۲.۵ درصدی را شاهد بود.
محصول دیگر این شرکت که با رشد قابل توجهی همراه شده، پژو ۲۰۶ ایرانی است که تیراژش به ۱۷ هزار و ۷۷۵ دستگاه رسید.
پژو پارس نیز در مدت مشابه، تیراژش به ۲۷ هزار و ۸۶۸ دستگاه در ایران خودرو مرکزی، خراسان، مازندران و فارس و پژو ۴۰۵ که علاوه بر تهران در سایت خراسان نیز تولید می‌شود به ۲۱ هزار و ۳۱۸ دستگاه رسید.
براساس این گزارش، رانا دومین محصول ملی ایران خودرو در ۳ ماه نخست امسال میزان تولیدش به ۷ هزار و ۷۰۴ دستگاه و تندر ۹۰ که به دلیل تحریم‌های بین‌المللی با افت چشمگیری روبرو شده بود، به ۳ هزار و ۷۷۸ دستگاه رسید.
دنا جدیدترین محصول ایران خودرو تیراژ ۳۰ دستگاه را از آن خود کرد.
بر پایه این گزارش، دیگر خودروساز بزرگ کشور یعنی سایپا در ۳ ماه نخست امسال میزان تولیدش به ۷۶ هزار و ۵۶۸ دستگاه رسید که رشد محدودتری را نسبت به ایران خودرو تجربه کرد.
پراید اصلی‌ترین محصول سایپا میزان تولیدش در انواع مدلها با رشد ۷.۶ درصدی به ۵۳ هزار و ۶۴۲ دستگاه در سایپای مرکزی، کاشان و پارس خودرو رسید.
خودرو تیبا نیز با رشد ۱۵۱.۵ درصدی تیراژ ۱۴ هزار و ۵۲۹ دستگاهی را تجربه کرد.
شایان ذکر است، پارس خودرو سومین خودرو ساز بزرگ کشور که زیر مجموعه گروه خودروسازی سایپاست در محصولاتش با افت تولید روبرو بوده که نیسان تیانا با افت ۱۰۰ درصدی پرچمدار این کاهش است.
از بین محصولات مونتاژی پارس خودرو می‌توان به مگان اشاره کرد که با تولید تنها ۱۳ دستگاه در سه ماه نخست امسال افت ۹۱.۶ درصدی را تجربه کرد.
نیسان قشقایی دیگر محصول مونتاژی در ایران نیز توانسته تیراژ ۱۳ دستگاهی را به ثبت برساند.
اما تندر ۹۰ که به طور مشترک در ایران خودرو و پارس خودرو تولید می‌شود، شاهد رشد ۴۸.۵ درصدی بود.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران