دیدبان

زنان ایرانی و افراط در استفاده از لوازم آرایشی

زنان ایرانی و افراط در استفاده از لوازم آرایشی

به گزارش دیدبان به نقل از تراز ، ایرج ندیمی اظهار داشت: خانوارهای ایرانی برای آراستگی در خانه، خیابان و جشن ها هزینه های حداکثری می کنند و به مرحله افراط رسیده اند.
وی تصریح کرد: استفاده بی رویه از لوازم آرایشی و رسیدن به رتبه هفتم جهان و دوم خاورمیانه را می توان مربوط به تبلیغات اثرگذارمستقیم مانند تبلیغ کالاها و برندها و تبلیغات غیر مستقیم مانند فعالیت های فرهنگی، فیلم ها و سریال ها و... دانست، به طوری که این وضعیت سبب شده تا میل به خودنمایی در میان جوانان بیش از پیش شود.
وی تاکید کرد: استفاده از لوازم آرایشی در کشور ما به مرحله افراطی رسیده، در حالی در سایر کشورها معمولا بانوان میانسال برای پوشاندن رد پای پیری و چین و چروک صورت از لوازم آرایشی استفاده می کنند.
نماینده مردم لاهیجان در خانه ملت در ادامه گفتگوی خود با خبرنگار تراز بیان کرد: با روش های قانونی و همچنین فرهنگ سازی می توان این وضعیت را کنترل کرد.
وی توضیح داد: همان طور که از نامگذاری امسال مشخص است، فرهنگ و اقتصاد، رابطه معناداری دارند و استفاده از لوازم آرایش هم بعد فرهنگی دارد و تاثیرات اقتصادی آن در گردش مالی چند صد میلیون دلاری که بخش عمده آن به صورت قاچاق بوده، قابل مشاهده است.
ندیمی گفت: خوشبختانه برای جلوگیری ازقاچاق کالا، قوانین و آیین نامه های سختگیرانه تصویب شده که با اعمال آنها برای ورود کالاهای قاچاق موانع حداکثری ایجاد شده است در بعد فرهنگی نیزرسانه ها باید با برنامه های سمعی و بصری، مخاطبان را به استفاده نکردن لوازم آرایشی قاچاق تشویق کنند.
وی خاطر نشان کرد: باید تقاضای خانواده ها را به سمت کالاهای اساسی سوق دهیم، زیرا استفاده از لوازم آرایشی جزو ضروریات زندگی نیست.
وی درباره تولیدات داخلی در حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی نیز به خبرنگار تراز اظهار داشت: اگر مصرف داخلی در حد نیاز متعارف باشد، شرکت های تولید داخل از پس آن برمی آیند اما در کنار آن شرکت ها داخلی هم تولید کننده لوازم آرایشی و بهد اشتی هستند و هم اولویت خود را بر روی تولید دارو قرار داده اند بنابراین برای این شرکت ها تولید دارو به دلیل ۳ عامل نیاز جامعه، حساسیت و درآمد بیشتر دراولیت قرار می گیرد و این فاکتورها سبب تولید کمتر لوازم آرایش در داخل می شود.
وی ادامه داد: این روزها در خیابان ها شاهد استفاده از رنگ های متنوع و بسیار زیاد مواد آرایشی هستیم به طوری که پاسخگویی به این میزان تنوع از عهده شرکت های داخلی خارج است.
وی گفت: خیابان های امروز تبدیل به تابلوهای نقاشی رنگارنگی شده اند که بستر را برای ورود مواد و لوازم آرایشی قابل بیش از پیش فراهم می سازند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خواستار شد: وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین وزارت بهداشت باید به مساله تولید لوازم آرایش توجه ویژه ای داشته باشند و از این طریق می توان مانع قاچاق بی رویه این گونه مواد شد.
وی درباره افزایش میزان استفاده آقایان از لوازم آرایشی در کشور نیز گفت: این مساله را که امروزه جزو واقعیات جامعه شده نمیتوان کتمان کرد.
ندیمی افزود: وقتی بحث خودنمایی و تفاخر به میان می آید، جنسیت معنای خود را از دست می دهد.
وی اظهار داشت: بحث استفاده از لوازم آرایش را نمی توان تنها مختص بانوان دانست و باید برای تمام کسانی که با استفاده افراطی از لوازم آرایش قصد خودنمایی دارند برنامه ریزی فرهنگی کرد.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران