دیدبان

دلایل حذف سفر دریایی به عتبات

دلایل حذف سفر دریایی به عتبات

به گزارش دیدبان به نقل از حج ، محسن نظافتی، مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت  با بیان اینکه اعزام دریایی به عتبات عالیات با توجه به افزایش هزینه‌ها در برنامه این سازمان قرار نگرفته است، نسبت به استفاده از این امکان برای ایام خاص ابراز علاقه مندی کرد.
وی افزود: با توجه به اینکه کاهش هزینه‌های سفر عتبات از سیاست‌های سازمان حج و زیارت در دوره جدید اعزام‌ها است و اعزام دریایی به عتبات
۱۸۰ هزار تومان به هزینه سفر کاروان‌های زمینی اضافه خواهد کرد، اعزام دریایی به عتبات با این سطح هزینه در برنامه این سازمان قرار نگرفت.
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه مسیر سفر دریایی عتبات از خرمشهر به بصره است، گفت: رقم مدنظر سازمان حج و زیارت
۷۰ تا ۹۰ هزار تومان بود که مورد قبول واقع نشد و از طرفی در صورت در نظر گرفتن مبلغ ۱۸۰ هزار تومان برای سفر دریایی هزینه اعزام دریایی و هوایی به عتبات با یکدیگر بسیار نزدیک خواهد بود.
وی با اشاره به عدم استقبال زائران از این طرح به علت افزایش هزینه‌ها اظهار داشت: با توجه به اینکه بازخورد مردم نسبت به سفر دریایی به عتبات با افزایش هزینه‌ها مثبت نبود و از طرفی برای شرکت کشتیرانی هم هزینه هایی را به دنبال داشت، سفر دریایی به عتبات در دستور کار قرار نگرفت.
نظافتی گفت: پیشنهاد ما برای کاهش هزینه‌ها افزایش تعداد سفرها دریایی بود، اما از آنجا که برخی هزینه‌های شرکت کشتیرانی والفجر به دلار است، توافق اولیه مبنی بر اینکه هزینه سفر تا مبلغ مورد نظر سازمان پایین بیاید، عملی نشد.
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت سفر دریایی عتبات را در حال حاضر منتفی دانست اما خاطرنشان کرد: سازمان حج و زیارت به شرط اینکه هزینه سفر دریایی قابل رقابت با سفرهای زمینی و هوایی باشد، همچنان به استفاده از این امکان به ویژه برای ایام خاص علاقه مند است.
بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت دور جدید ثبت نام‌های عتبات از دهم تیرماه آغاز خواهد شد و اعزام زائران از ششم مرداد ماه از سر گرفته می شود که این دوره اعزام تا چهارم مهر ماه ادامه خواهد داشت.
به گفته مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت، اکنون هزینه سفر به عتبات به صورت زمینی حدود
۹۰۰ هزار تومان و به صورت هوایی یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران