دیدبان

لزوم توجه به حج دانشگاهی از زبان حدادعادل

لزوم توجه به حج دانشگاهی از زبان حدادعادل

به گزارش دیدبان به نقل از لبیک، غلامعلی حداد عادل مشاور عالی مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام حج را مدرسه بزرگ بین‌المللی جهان اسلام توصیف کرد و به متولیان و دست اندرکاران حج و عمره توصیه کرد همه مساعی خود را برای استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی این سفر الهی بکار گیرند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: هر مسلمانی که به حج و یا عمره می‌آید در این مدرسه انسان سازی ثبت نام می‌کند و آموزش می‌بیند. توصیه من به مدیران، روحانیون کاروان‌ها و مسئولان فرهنگی حج این است که از ظرفیت آموزشی این مدرسه بزرگ جهانی غافل نشوند و با چشم آموزش و تربیت به حج نگاه کنند. به طوری که هرکسی که بعد از سفر حج و عمره احساس کند تعالی معنوی داشته است و اعتقادات، بینش و فهمش از دین و باورهای دینی عمیق‌تر و صحیح‌تر شده است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین به ظرفیت منحصر به فرد حج و عمره برای ارتقای امت اسلامی به لحاظ امور سیاسی، اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: مهمترین تأثیر حج درامت اسلامی، تقویت اعتقاد توحیدی مردم است و کسانیکه به این سفر مشرف می‌شوند، پایه‌های توحیدی و اعتقادی آنها تقویت می‌شود و این دستاورد بزرگی است.
حداد عادل همچنین نبوت؛ شریعت، امامت، اخلاق و… را میوه‌های درخت توحید عنوان کرد که حج ریشه این درخت را آبیاری می‌کند.
*ضرورت حمایت از عمره‌های دانشجویی
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین از ضرورت حمایت و پشتیبانی دولت از عمره‌های دانشجویی سخن گفت و خاطر نشان کرد: اعزام دانشجویان به عمره یکی از راه‌های افزایش و تقویت روح دینی در دانشگاه‌ها است و به تجربه ثابت شده که در افزایش و تقویت سطح اعتقادات دانشجویان موثر است.
وی گفت: به اعتقاد من باید تا می‌توانیم عمره‌های دانشجویی را تقویت کنیم و این از سرمایه گذاری‌هایی است که نه تنها هزینه نیست بلکه سود و فایده فراوانی دارد.
حدادعادل گفت: دانشجویان و جوانانی که موفق به این سفر و تشرف به مکه و مدینه را پیدا می‌کنند، این سفر در زندگی آینده آنها تاثیرگذار بوده و خواهد بود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درخصوص نقش مجلس در حمایت از برنامه‌های فرهنگی حج گفت: موضوع تخصیص بودجه یکی از اقدامات مجلس است. بحمدالله سازمان حج و زیارت هزینه‌های این سفر را از خود زائران تامین می‌کند و خیلی نیاز به بودجه دولت ندارد اما اگر وزارت علوم همکاری کند و وضع و امکانات بودجه‌ای دولت اجازه دهد می‌توان در قانون بودجه یک نوع یارانه برای عمره دانشجویی منظور کرد.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران