دیدبان

نمایش آثار گالریهای جهان در باغ موزه زندان قصر

نمایش آثار گالریهای جهان در باغ موزه زندان قصر

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، نشست خبری نخستین نمایشگاه گالری‌های جهان در ایران با حضور برگزار کنندگان این رویداد و با تأکید بر تعامل فرهنگی هرچه بیشتر میان هنرمندان ایرانی و خارجی برگزار شد.

در این نشست که صبح امروز سوم تیرماه در محل باغ موزه زندان قصر برگزار شده بود. سعیدی برگزاری این رویداد فرهنگی خاطرنشان کرد: بخشی از تمرکز باغ موزه قصر بر روی برپایی آثار بین المللی درنظر گرفته شده است خوشحال هستیم که در چند روز آینده نخستین نمایشگاه‌های گالری‌های جهان را علی رقم سنگ اندازی‌هایی که وجود داشت برگزار می‌کنیم.

افزود: متأسفانه تبلیغات سوئی که نسبت به ایران شده بود برخی از مطالب نادرست در مورد ایران سبب شد تا بعضی از کارهایی که درنظر گرفته بودیم به خوبی انجام نشود. برای مثال فرانسه یکی از کشورهایی بود که در این رویداد هنری به خاطر تبلیغات سوء و نادرست علیه ایران شرکت نکرد. با این حال این رویداد هنری یکی از رویدادهای بزرگ در سطح ایران است و خوشحال هستیم که مکانی که روزی برای تعقیب انسان‌ها به کار می‌رفت امروز برای برپایی این رویداد هنری در نظر گرفته شده است.

حامد اصغری نیز از برگزار کنندگان این رویدادهنری در ادامه گفت: یکی از مشکلاتی که در زمینه آوردن آثار هنری به ایران با آن مواجه بودیم بیمه‌کردن و حمل و نقل آثار بود.

او افزود: با وجود تمام مشکلاتی که داشتیم تلاش کردیم تا این رویداد را به بهترین نحو ممکن برگزار کنیم. بازدید از این رویداد برای عموم مردم آزاد و رایگان است. ما می‌خواهیم زمینه ارتباط و تعامل را بین هنرمندان ایرانی و خارجی و همچنین بین بازدیدکنندگان و دست اندرکاران این رویداد هنری بوجود بیاوریم.

اصغری با بیان اینکه 24 گالری از کشورهای مختلف دنیا در این نمایشگاه حضور دارند گفت: علی رغم تمام تبلیغات سوئی که در مورد ایران و این رویداد هنری انجام شد از کشورهایی چون ایتالیا، اتریش، اسپانیا، ترکیه و ... شاهد حضور گالری‌های هنری در این رویداد خواهیم بود.

برگزار کننده نخستین نمایشگاه گالری‌های جهان افزود: بخشی از عواید فروش این رویداد به درمان و بهبود کیفیت زندگی افرادی که درای بیماری‌های نادر هستند اختصاص داده می‌شود.

اصغری خاطرنشان کرد: امروز بازار هنری ایران یک بازار برجسته در سطح جهان است و با وجود جمعیت 70میلیونی ایران شاهد آثاری با کیفیت بالا در سطح جهان هستیم.

در ادامه سعیدی گفت: متأسفانه برخی مطالب نادرستی که در مورد این رویداد هنری مطرح می‌شد کاملا کذب محض است در این کار هیچ کس که وابسته به رژیم ستم شاهی باشد حضور ندارد و تمامی مطالب مطرح شده شایعه است. یکی دیگر از این موارد نیز در مورد اصالت تابلوها بود که من همین‌جا بر اصلی بودن تمام آثار تأکید دارم.

او افزود: باید زمینه مناسبی را برای بهبود وضعیت فرهنگی ایران محیا کنیم. همه چیز آماده کار و پیشرفت است. رویداد هنری کشورهای بیشتری حضور پیدا کنند اما به خاطر برخی سنگ اندازی‌ها این اتفاق رخ نداد.

سعیدی تصریح کرد: متأسفانه حتی در داخل کشور نیز برخی هم‌راستا با افرادی که در خارج از کشور سعی بر سنگ‌اندازی برای برپایی این رویداد هنری می‌کردند همراه شدند و به آن دامن زدند.

برگزار کننده نخستین گالری‌های جهان اضافه کرد: نمی‌دانم در این میان مقاومت برخی از گالری‌های داخلی بر روی چه مسئله‌ای بود. متأسفانه هرگونه تهمت ناروایی که می‌توانستند به ما زدند. اما ما هرآنچه که لازم باشد برای پیشرفت و اعتلای فرهنگ و هنر ایران انجام خواهیم داد.

اصغری نیز در ادامه این صحبت‌ها گفت: در این نمایشگاه یک اثر از پیکاسو دو اثر از خوآن میرو، یک اثر از کولیا پف، و دو مجسمه از سالوادور دالی حضور دارد. فراموش نکنیم گالری‌هایی که در این رویداد هنری شرکت کردند گالری‌های کوچکی نیستند. تمامی آثار اصیلی که به نمایش درآمده صاحبان حقیقی دارند.

او در مورد نحوه قیمت‌گذاری آثار نیز گفت: ما در این نمایشگاه فقط قصد حراج آثار را نداریم بلکه بخش مهمی از تمرکز ما بر روی نمایش آثار است. البته گرانترین اثر به نمایش درآمده در این مجموعه تابلوی پیکاسو با قیمت دو میلیون و 800 هزار دلار است.

اصغری در مورد عدم حضور گالری‌های ایرانی در این رویداد هنری نیز گفت: متأسفانه هیچ کدام از گالری‌های هنری ایران نخواستند در این رویداد هنری حضور داشته باشند. ولی در این نمایشگاه شاهد حضور آثار زیادی از هنرمندان صاحب نام ایرانی هستیم که به صورت شخصی آثار خود را در اختیار ما قرار داده‌اند.

او همچنین در مورد زمان و مکان برگزاری این نمایشگاه گفت: زمان این نمایشگاه را طوری تنظیم کردیم که تا پیش از ماه مبارک رمضان به پایان برسد و به نظرم چهار روز مدت زمان مناسبی برای برگزاری این نمایشگاه خواهد بود. در مورد مکان برگزاری این نمایشگاه نیز ما مدت زمانی در حدود 6 ماه را تحقیق کردیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که این رویداد در باغ موزه زندان قصر برگزار شود.

برگزار کننده نخستین نمایشگاه گالری‌های جهان افزود: با یک قیمت‌گذاری مناسب تلاش کردیم تا اقشار متوسط جامعه نیز بتوانند در صورت علاقه برخی از آثار را خریداری کنند. فرآیند قیمت گذار آثار نیز توسط یک تیم خبره از داخل ایران انجام می‌شود. البته تا سیزدهم تیرماه میزبان آثار خواهیم بود تا اگر اثری به فروش نرود و کسی برای خرید آن ابراز علاقه کرد بتواند آن را تهیه کند.

به گزارش تسنیم، نخستین نمایشگاه گالری‌های جهان از چهارم تا هشتم تیرماه در باغ موزه زندان قصر برگزار می‌شود.

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟