دیدبان

اولین برج تست آسانسور در ایران افتتاح شد

اولین برج تست آسانسور در ایران افتتاح شد

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، مسلم بیات مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران امروز با حضور در مراسم افتتاحیه رسمی اولین و تنها برج تست آسانسور در ایران که به مناسبت هفته صنعت برگزار شده بود، با اعلام اینکه در حال حاضر سازمان استاندارد حدود 17 هزار گواهی استاندارد آسانسور صادر کرده است، اظهار داشت: به صورت کلی در سطح استان تهران نزدیک 51 هزار بازرسی در مقاطع مختلف برای ارزیابی عملکرد آسانسورها در ساختمان‌های مختلف صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه باید  سازندگان آسانسور گریدبندی شوند، افزود: ما نمی‌توانیم سازندگان آسانسور را در یک گرید قرار دهیم به همین منظور سازمان استاندارد درصدد است در سال 93 گریدبندی سازندگان آسانسور را انجام دهد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران اضافه کرد: در این میان شرکت‌های بازرسی نیز باید گرید‌بندی شوند تا توسط آنها فعالیت‌های سازندگان آسانسور با ارزیابی بیشتری همراه و ایمنی‌ها در این بخش صورت گیرد.

بیات یکی از الزامات اساسی در حوزه سازندگان آسانسور را داشتن مراکز آزمایشگاهی برای تست محصولات دانست و تصریح کرد: درصددیم تا تمام سازندگان را ملزم به استقرار مراکز آزمایشگاهی نماییم تا در نتیجه نتایج آزمایشگاه‌های سازندگان آسانسور با نتایج آزمون‌های سازمان استاندارد ارزیابی و در نهایت به نتیجه مناسبی دست پیدا کنیم. 

وی تصریح کرد: برای تولید تمام محصولات باید زیرساخت‌های مختلفی از سوی تولیدکنندگان مورد توجه قرار گیرد که از آن نمونه می‌توان به موضوع استاندارد و نمونه‌برداری‌ها جهت تولید محصولات باکیفیت اشاره کرد. 

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران در ادامه صحبت‌های خود ضمن بیان این که در حال حاضر 400 سازنده آسانسور در تهران بدون دریافت پروانه از سازمان استاندارد مشغول به فعالیت هستند، گفت: اما این 400 سازنده تحت نظارت سازمان استاندارد فعالیت می‌کنند.

به گزارش تسنیم مراسم افتتاحیه رسمی اولین و تنها برج تست آسانسور در ایران امروز به مناسبت هفته ملی صنعت با حضور صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، بیات مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران و سلیمانی مدیرکل شرکت‌های صنعتی استان تهران برگزار شد.

این برج تست آسانسور که با مدیریت شرکت آریان آسانسور از سال 90 فعالیت خود را آغاز و به مدت 2 سال امروز به بهره‌برداری رسیده است در مجموع با هزینه تقریبی 6 میلیارد ریال تولید شده است. قابلیت افزایش سرعت حرکت این برج آسانسور تا 4 متر بر ثانیه بوده و امکان تست آسانسورها را برای بخش‌های مختلف و سازندگان به وجود آورده است.  قابلیت تست انواع سیستم‌های نجات اضطراری، تست الکتریکال، انواع تابلوهای فرمان کششی و تعویض انواع موتورهای سنکرون و آسنکرون جهت تست سازگاری تابلوی فرمان با موتور از جمله مزایای اولین برج تست آسانسور در ایران به شمار می‌آید.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران