دیدبان

نگرانی آیت الله سبحانی از کاهش جمعیت

نگرانی آیت الله سبحانی از کاهش جمعیت

به گزارش دیدبان به نقل از مهر ، آیت الله العظمی جعفر سبحانی در دیدار اعضای هیئت مدیره بانک شهر اظهار کرد: امیدواریم که با تلاش‌های شما و مدیریت شهری مشکلات شهری برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی باید وسیع بوده و جوانب مختلف امر در نظر گرفته شود، گفت: البته کار باید از جای کوچک آغاز شود که اگر ضرر کردند بتوانند آن را جع کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه در واگذاری دسته چک باید دقت نظر بیشتری صورت گیرد بیان کرد: باید در این بخش نیز دقت نظر صورت گیرد تا از مشکلات بعدی کاسته شود.

وی با اشاره به اینکه مسئله کاهش جمعیت در کشور خطرناک است گفت: ۴۰ درصد کشور پیر هستند و اگر به همین منوال پیش برود در آینده با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم.

آیت الله سبحانی با اشاره به اینکه هر کسی در هرکجا مشغول است باید نسبت به تکثیر جمعیت توجه کرده و تبلیغ کرد ادامه داد: ایران با نعمات و ظرفیت‌های موجود اگر دارای مدیریت درست باشد می‌تواند ۱۵۰ میلیون نفر را مدیریت کند.

وی با اشاره به اینکه نباید در سیاست شاهد تضاد و تناقض باشیم که روزی گندم را صادر کرده و روز دیگر گندم را وارد کنیم گفت: در سال‌های گذشته ده‌ها کتاب علیه نظام، دین و آیین ما نوشته شده است؛ آقایان باید کوشش کنند که مراکز دینی و علمی تقویت شده و اینها گرفتار کارهای اداری شما نشوند.

منابع بانک شهر برای خدمت به مردم هزینه می‌شود

مدیرعامل بانک شهر نیز در این دیدار گفت: منابع بانک شهر برای خدمت به مردم هزینه می‌شود و به دنبال خدمت کردن به مردم هستیم.

حسین پورزرندی با بیان اینکه سهام‌دار بانک شهر شهرداری‌ها و شهروندان هستند، تصریح کرد: قبل از تشکیل بانک شهر برای پروژه‌های مدیریت شهری، بانک‌های دیگر کمتر از یک درصد منابع خود را اختصاص می‌دادند ولی با پیگیری صورت گرفته بانک شهر راه‌اندازی شد و سهام‌دار این بانک‌ شهرداری‌ها هستند و از زمان تشکیل بانک شهر دیگر بانک‌ها نیز عنایت ویژه‌ای به پروژه‌های شهری دارند.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز توسعه نظام بانکداری اسلامی اظهار کرد: در مرکز توسعه نظام بانکداری اسلامی از رهنمودهای مراجع تقلید بهره می‌گیریم که بتوانیم در بانک شهر نظام بانکداری اسلامی را شکل دهیم.

مدیرعامل بانک شهر با اشاره به راه اندازی شعب این بانک در کلانشهرهای کشور گفت: قرادادهای بزرگی منعقد شده تا از طریق آن منابع به مردم و پروژه‌های شهری اختصاص دهیم.

وی با اشاره به اینکه به دنبال تحقق شهر هوشمند هستیم گفت: کارت شهروندی طراحی شده است و این کارت در تمام کشور قابل استفاده خواهد بود و با بانک مرکزی نیز هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

پورزرندی با اشاره به اینکه از منابع استانی در همان استان استفاده می‌شود گفت: با توجه به اینکه شهر قم پایتخت دینی کشور است در راستای حل مشکلات مردم عنایت ویژه‌ای به این شهر خواهیم داشت.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران