دیدبان

میراث فرهنگی ، پیروز پرونده سرای دلگشا

میراث فرهنگی ، پیروز پرونده سرای دلگشا

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، امید غنمی در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت نهایی سرای دلگشا اظهار داشت: منظور از توسعه‌ای که در حکم نهایی این رأی آمده این است که توسعه باید مطابق ضوابط سازمان میراث فرهنگی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه قطعاً‌ توسعه به معنای خارج از ضابطه سازمان میراث فرهنگی نمی‌تواند باشد تصریح کرد: این رأی دیوان عدالت اداری رأی نهایی بود و در این زمینه رای قطعی صادر شده است. لذا سرای دلگشا از میزانی که کاخ گلستان را موردخطر قرار می‌دهد بالاتر نمی‌رود.

مدیرکل حقوقی سازمان میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: البته ضوابط فقط در ارتفاع سرای دلگشا نیست بلکه پهنا و حتی نمای بیرونی هم باید مطابق ضوابط بافت‌های تاریخی باشد لذا فقط ارتفاع مدنظر نیست بلکه نمای ساختمان، پوسته بیرونی و دیواره آن نیز باید مطابق با ضوابط سازمان میراث فرهنگی باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری، رئیس دیوان عدالت اداری در خصوص پرونده سرای دلگشا اظهار داشت: تجدیدنظرخواهی در خصوص پرونده سرای دلگشا صورت گرفت و رأی صادر شد در واقع اشکالی به رأی قبلی وارد بود،سرای دلگشا در چارچوب مقررات می‌تواند توسعه یابد. و از نظر ما هم میزانی که مشخص شده مشکلی ندارد و لی به طور کلی باید بگویم این پرونده حکمش صادر شده است و در خصوص آن در گذشته صحبت کرده‌ایم.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران