دیدبان

بهشت زهرا تهران تا 2سال دیگر جا ندارد

بهشت زهرا تهران تا 2سال دیگر جا ندارد

به گزارش دیدبان به نقل از مهر ، علیرضا دبیر با اشاره به بازدید انجام شده از این مجموعه اظهار داشت:‌ شورای شهر در برنامه پنج ساله دو منطقه گرم دره و تلو را برای ایجاد گورستان جدید تعیین کرده است اما با توجه به اینکه شهرداری گرم دره از تهران مجزا شده و ما هیچ اختیاری در این محدوده نداریم نمی توانیم به دنبال گورستان در این منطقه باشیم. همچنین به دلیل وجود دستگاه های امنیتی و نظامی در تلو اجازه تاسیس گورستان را در این منطقه به ما نمی دهند.

وی اضافه کرد:‌ کمیسیون سلامت و خدمات شهری باید این موضوع را پیگیری کنند. ساختن قبرستان وآماده کردن زیرساخت ها سه سال زمان می برد.

حافظی در پاسخ به دبیر اظهار داشت: مناطقی که در برنامه ۵ ساله پیش بینی شده محدودیت هایی دارد و مدیریت مجموعه برای انتخاب زمین کار را دنبال می کند و از این نظر و مشکلی وجود ندارد.

انصاری در ادامه با اشاره به ضرورت سخت و زیان آور تلقی شدن کار غسالان بیان داشت:  باید تجهیزاتی که بتواند متوفیان را جابه جا کند در بهشت زهرا(س) تهیه شود چراکه جابه جایی متوفیان افراد را دچار مشکل جسمی کرده است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه پیشنهاد داد یک جلسه شورا در روز یکشنبه در سازمان بهشت زهرا برگزار شود تا هم مشکل توسعه بهشت زهرا و هم مشکل شهروندان و کارکنان از نزدیک شود.

دوستی با اشاره به اینکه در بدو ورود شورای چهارم این موضوع مطرح شد و قرار شد شهرداری طرح توسعه بهشت زهرا(س) را بررسی کند و به عنوان یک لایحه به شورا بیاورد؛ خاطر نشان کرد: در این خصوص مدیریت شهری یا اقدامی نکرده و یا ما را در جریان نگذاشته است. شهرداری باید جدی تر وارد شو و ما در آینده زمین گیر نشویم.

طلایی نیز بیان داشت: هیات رییسه بارها به این موضوع رسیدگی کرده و از سوی معاونت خدمات شهری پاسخ جدی نیامده است.

حقانی با بیان اینکه از سالیان قبل موضوع مشکلات تمرکز بهشت زهرا مطرح شده توضیح داد: درباره متفرق کردن گورستان در چهار نقطه شهر تهران مطالعات زیادی انجام شده است. ما در شمال محدودیت داریم؛ در غرب از نظر وضعیت توپوگرافی و حریم و باد غرب به شرق مشکلاتی داریم؛ در شرق هم به دلیل تاسیسات نظامی مشکل داریم. در نهایت باید به درون شهر تهران و همجواری با بهشت زهرا برسیم.

وی اضافه کرد: زمین های همجوار بهشت زهرا(س) مشکلاتی از نظر منابع طبیعی تملک و مطالعات زیست محیطی دارد. سازمان بهشت زهرا و خدمات شهری این اقدامات را انجام داده اند و امیدواریم زودتر به نتیجه برسد.

طلایی که در غیاب مسجد جامعی ریاست جلسه را به عهده داشت عنوان کرد:‌ با توجه به تذکراتی که دوستان دادند مسلما این موضوع با پیگیری کمیسیون خود به خود به نتیجه می رسد.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران