دیدبان

ساماندهی دوباره پیاده رو ها در پایتخت

ساماندهی دوباره پیاده رو ها در پایتخت

به گزارش دبدبان به نقل از تسنیم ، محمدهادی حیدرزاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در مراسم پیاده‌روی خانوادگی در شهر تهران اظهار داشت: هدف از برگزاری این مراسم که با شعار پیاده‌روی خانوادگی با کفش ایرانی به اجرا درآمد، توجه به توسعه پیاده‌روی و حمایت از تولید ملی و اقتصاد مقاومتی بوده است.

وی با اشاره به این‌که امروزه پیاده‌روی در سبد سفرهای روزانه نقش بسیار کمی دارد، افزود: عمده مردم در سفرهای کوتاه نیز تمایل بیش‌تر به استفاده از وسایل نقلیه دارند و به همین دلیل باید در ترویج و عمومی‌سازی فرهنگ پیاده‌روی تلاش بیش‌تری داشته باشیم.

مشکل اضافه وزن به دلیل نداشتن تفکر پیاده‌روی است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان این‌که وظایف شهرداری است که این‌گونه فرصت‌ها را برای مردم ایجاد کند، تصریح کرد: شهرداری‌ها باید پیاده‌روها را دوباره ساماندهی کنند و فضاهایی ایجاد کرده تا پیاده‌روی در آن فضاها با آرامش بیشتری صورت گیرد در واقع برای ترویج فرهنگ پیاده‌روی حرکت کنند.

حیدرزاده اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که مردم شهر تهران با آن مواجهند مشکل اضافه وزن است که این عارضه بیش‌تر به دلیل فرصت ناکافی یا نداشتن تفکر پیاده‌روی است.

وی بیان کرد: بیش‌تر سفرهای روزانه را می‌توان به جای استفاده از وسیله نقلیه با پیاده‌روی انجام دهیم؛ برگزاری این برنامه‌ها می‌تواند در فرهنگ‌سازی و نزدیک شدن مردم به مقوله پیاده‌روی نقش به‌سزایی داشته باشد.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران