دیدبان

قالیباف در مراسم «شهریار شهر من باش»

قالیباف در مراسم «شهریار شهر من باش»

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، محمدباقر قالیباف در مراسمی با عنوان "شهریار شهر من باش" که به مناسبت هفته جوان برگزار شد، اظهار داشت: اگر بنده امروز مدیون انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی، امام راحل، شهدا و مردم هستم به جهت فرصتی است که انقلاب اسلامی در اختیار یک جوان گمنام، بی‌نام و نشان و ساکن روستا که در آن صحبتی از قدرت، ثروت، حمایت و رانت نبود، گذاشت. برای جبران این نعمت الهی خود را مدیون شما جوانان می‌دانم و ما باید این فرصت را برای جوانان دهه 70 و 80 فراهم کنیم. 

وی ادامه داد: در معاد هم که انسانها برانگیخته می‌شوند به صورت جوانی ظهور پیدا می‌کنند؛ جوانی مهمترین مقطع زندگی هر انسان است شاید به خاطر خلوص و آرمانگرایی در جوانان است. خوشا به حال کسانی که بتوانند این خلوص نفس و آرمانگرایی را در تمام طول عمر خود حفظ کنند.

وی گفت: هیچ لحظه‌ای طلایی‌تر از این نیست که روحیه آمارنگرایی با منفعت عمومی پیوند خورده و جامعه را به مسیر پرشتاب و صحیح خود حرکت دهد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: یک انتقاد وجود دارد که به خود بنده نیز وارد است متاسفانه غفلت ما در دهه‌های بعدی انقلاب اسلامی در مدیران و مسئولان بی‌توجهی به جوانان جامعه بود؛ این غفلت بزرگی بود که اتفاق افتاد، این یک بحث سیاسی یا متعلق به این زمان نیست بلکه چالش بزرگ جامعه ماست؛ جامعه ما در کلیت به سمت پیری می‌رود و متاسفانه درحوزه مدیریتی نیز همین مسیر را طی می‌کنیم و باید به این آسیب مهم توجه کنیم. 

قالیباف با اشاره به توجه به جوانگرایی و جوان‌‌محوری افزود: جوانگرایی به این معنی است که مدیران درک درستی از خواسته‌های جوانان داشته و به آنها اعتماد کنند. جوان‌محوری نیز فرصت امید، نشاط، تحرک، پویایی و خلاقیت درجوان‌ها میدان داده شود. اما بعضی اوقات با جوانگرایی در مقابل شایسته‌سالاری ایستادیم باید بتوانیم نیروی جوانی با خرد و تجربه به هم پیوند دهیم. چرا که اگر اینگونه عمل نکنیم از یک نیروی سرشار محروم می‌شویم.

وی تصریح کرد: انصافا انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را جوانان به ثمر رساندند، امروز اگر پیشرفت علمی داریم به دلیل پیشتازی جوان‌هاست باید بگویم میانگین سنی مهندسان سازنده پل صدر 33 سال بود و در واقع با شجاعت آنها ما مدیران جرات انجام دادن این پروژه را پید ا کرد.

شهردار تهران در پایان گفت: به خودم و مسئولان می‌گویم که مطمئن باشیم جوان‌ها به ما اعتماد دارند و ما نیز باید به آنها نیز اعتماد داشته باشیم و به جوانها می‌گویم هرگز باورتان را به تغییر در جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنید از دست ندهید. این شما هستید که می‌توانید محور هر تغییری به سمت رشد و تعالی باشید. 

به گزارش تسنیم، در این مراسم با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران، محمود گلزاری معاون وزیر ورزش و جوانان و ابویی مدیرعامل خانه شهریاران جوان از سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران، قاسمیان مدیر حوزه علمیه مشکات، زائری مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی، محمدحسین سعیدیان قاری و داور بین‌المللی قرآن کریم، نرگس آبیار کارگردان فیلم شیار 143 و خانواده شهیدان علی خلیلی و داریوش رضایی‌نژاد تقدیر شد.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران