دیدبان

کارکنان متروی سائوپائولو از اعتصاب درآمدند

کارکنان متروی سائوپائولو از اعتصاب درآمدند

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، صدای روسیه اعلام کرد ؛ اعتصاب کارکنان متروی شهر سائوپائولو رفت و آمد شهری را با اختلال زیادی روبرو کرده و موجب نگرانی مقام‌های دولت برزیل شده است.

بر اساس این گزارش کارکنان متروی این شهر در حالی شب گذشته به اعتصاب خود پایان دادند که تهدید کرده اند در صورتی که درخواست های آنها مورد توجه قرار نگیرد بار دیگر در نشست روز چهارشنبه تصمیم به برپایی اعتصاب جدیدی خواهند گرفت.

دادگاهی در برزیل نیز با صدور حکمی برپایی این اعتصاب را غیر قانونی ارزیابی کرده تا راه برای اخراج کارکنان اعتصاب کننده هموار شود.اعتصاب و اعتراض در شهرهای مختلف برزیل در شرایطی همچنان ادامه دارد که مسابقات جام جهانی فوتبال رسما از روز پنج شنبه در این کشور آغاز خواهد شد. شهر سائوپائولو میزبان نخستین بازی این مسابقات بین برزیل و کرواسی خواهد بود.

پیش بینی می شود بیش از 500 میلیون نفر از مردم جهان مراسم افتتاحیه جام جهانی را از طریق تلویزیون خواهند دید و بان کی مون دبیر کل سازمان ملل و 12 رهبر دیگر سیاسی نیز برای شرکت در این مراسم به ورزشگاه شهر سائوپائولو خواهند آمد.

اتحادیه کارکنان متروی برزیل تصمیم گرفته است تا به اعتصاب 5 روزه خود پایان دهد. مقام های حمل و نقل برزیل تاکنون 42 کارمند متروی سائوپائولو را اخراج کرده اند.کارکنان مترو خواستار افزایش 12 درصدی حقوق و دستمزد هستند ولی مقام های مترو پیشنهاد افزایش 8/7 درصدی حقوق و دستمزد را مطرح کرده اند.

برزیل در آستانه آغاز مسابقات جام جهانی فوتبال شاهد اعتراضات و اعتصاب های گسترده اقشار مختلف مردم است.فیفا نیز به شدت نگران این مساله است که برپایی اعتراضات و راهپیمایی ها برگزاری مسابقات جام جهانی را با اختلال روبرو کند. این تورنمنت قرار است در 12 شهر برزیل طی روزهای 12 ژوئن تا 13 جولای برگزار شود.

پیش بینی می شود بیش از 600 هزار طرفدار فوتبال از کشورهای مختلف جهان برای دیدن بازی های تیم های مورد علاقه خود به برزیل بیایند.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران