دیدبان

طلب ۸۵۰۰ میلیاردی خودرو سازان

طلب ۸۵۰۰ میلیاردی خودرو سازان

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، علی علی‌لو ، با اشاره به اینکه در جلسه روز گذشته کمیسیون صنایع بخشی از گزارش هیأت تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی قرائت شد، اظهار داشت: قرار است در جلسه فردای کمیسیون صنایع بخش دیگری از این گزارش قرائت و سپس با رأی‌گیری نمایندگان مجلس گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازان خارج از دستور در صحن علنی مجلس قرائت شود.

وی با بیان اینکه در این گزارش راهکارهای مناسبی برای توسعه و مدیریت تولید خودرو در کشور پیشنهاد شده است، افزود:در حال حاضر خودروسازان باید به جای درخواست کمک‌های مالی از دولت به فکر وصول مطالبات خود باشند چراکه فقط هم اکنون شرکت ایران خودرو به تنهایی 5 هزار میلیارد تومان و سایپا  3 هزار و 500 میلیارد تومان از افراد و یا بخش‌های مختلف طلب دارد.

علی‌لو اضافه کرد: با توجه به اینکه خودروسازان چنین مطالباتی را دارند تسهیلات چند میلیاردی از سیستم بانکی با بهره 28 درصد دریافت می کنند که این امر در افزایش قیمت تمام شده خودرو و تضییع حقوق مصرف کنندگان نقش به سزایی را ایفاء می کند.

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی با اشاره به اینکه هم اکنون خودروسازان چندین هزار میلیارد مطالبه وصول نشده دارند، تصریح کرد: ممکن است پول خودروسازان در اختیار بخش یا افرادی باشد که با رانت این مبالغ را دریافت کرده و امکان بازپرداخت آنها وجود نداشته باشد.

علی‌لو در ادامه ضمن بیان این که خودروسازان می‌توانند علاوه بر وصول مطالبات خود اموال و دارایی های متروکه خود را هم برای افزایش سرمایه خط تولید به فروش برسانند، گفت: در کنار این موضوع باید هزینه های سربار تولید خودرو هم کاهش پیدا کند تا در نتیجه قیمت تمام شده خودرو به صورت منطقی تعیین شود.

وی با بیان اینکه در جلسه روز گذشته کمیسیون صنایع؛ نمایندگان وزارت صنعت و خودروسازان حضور داشته و اعلام این پیشنهاد را برای توسعه صنعت خودرو منطقی دانستند، افزود: البته باید این نکته را متذکر شوم که مشکلات این روزهای صنعت خودرو مخصوص این مقطع و مدیران آن نیست بلکه حجم زیادی از معضلات صنعت خودروسازی کشور به مدیریت های گذشته بر می‌گردد.

وی تصریح کرد: در مجموع هیأت تحقیق و تفحص از خودروسازان با ارائه پیشنهادات و مشکلات صنعت خودرو به دنبال درمان این صنعت است و خودروسازان نیز قول داده اند تا همکاری لازم را برای تحقق توسعه خودروسازی کشور بکار گیرند.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران