دیدبان

ایجاد حساب ویژه حمایت از تولید ملی

 ایجاد حساب ویژه حمایت از تولید ملی

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، غلامعلی جعفرزاده‌ ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به طرح ایجاد حساب ویژه حمایت از تولید ملی اظهار داشت: اقتصاد ایران در حال حاضر از انحراف نقدینگی رنج می‌برد؛ علیرغم افزایش حجم نقدینگی در سالهای اخیر متأسفانه نقدینگی به سمت بخش‌های غیرمولد هدایت شده است در نتیجه بسیاری از واحدهای تولیدی تولید خود را کاهش داده‌اند و یا تولیدشان متوقف شده است.

وی با اشاره به حجم نقدینگی و تولید ناخالص ملی در سالهای گذشته خاطرنشان کرد: در سال 84 به ازای هر یک ریال نقدینگی، 2 ریال تولید ناخالص داخلی داشتیم که در سال 90 به ازای هر یک ریال نقدینگی، حدود 1/4 ریال تولید ناخالص داخلی داریم که این نشان می‌دهد انحراف شدیدی در نقدینگی بوجود آمده بنابراین آمایش نقدینگی موجود در نظام بانکی و هدایت آن به سمت تولید ضروری است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به طرح جمعی از نمایندگان برای حمایت از تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و اصلاح پدیده انحراف نقدینگی گفت: برای نجات‌بخشی واحدهای تولیدی و مقابله با تورم رکودی طرحی به منظور تصحیح پدیده انحراف نقدینگی و تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و با هدف ایجاد رونق در واحدهای کشاورزی و صنعتی و جلوگیری از رکود بیشتر تهیه شد.

جعفرزاده افزود: بر اساس این طرح دولت مکلف می‌شود با همکاری بانک مرکزی حساب ویژه حمایت از تولید ملی را افتتاح کند و این حساب را از طریق خطوط اعتباری مدیریت کند و در مسیر تأمین نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی حرکت کند.

وی در پایان اضافه کرد: یک فوریت این طرح چندی پیش در صحن علنی مجلس به تصویب رسید و کلیات آن نیز در جلسه روز گذشته کمیسیون برنامه و بودجه تصویب شد و بزودی در سطح علنی پارلمان مطرح می‌شود.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران