دیدبان

افزایش قیمت‌ها فرمولی ندارد

افزایش قیمت‌ها فرمولی ندارد

به گزارش دیدبان به نقل از وطن امروز، به عنوان نمونه قیمت لوبیا سفید و لوبیا چیتی هرکیلو 500 تا 700 تومان افزایش داشته اما ما این اجناس را از قبل در انبار داشته‌ایم و به همان قیمت کیلویی 6800 تومان می‌فروشیم. وی ادامه می‌دهد: از آن طرف مالیات‌ها دیگر توافقی نیست و با فرمول جدید حساب می‌شود. مثلا تا سال گذشته 5/1 میلیون تومان مالیات بر فروش می‌پرداختم ولی امسال این رقم ۳ میلیون تومان شده است. یکی دیگر از کسبه این بازار معتقد است اگرچه افزایش قیمت‌ها توقف داشته اما رکود بازار و کم شدن مشتری پابرجاست و دخل و خرج با هم همخوانی ندارد.پ
از سوی دیگر یکی از فروشندگان کیسه و نایلکس در بازار مولوی تهران می‌گوید قیمت نایلکس و نایلون از کیلویی 4800 تومان به 6 هزار تومان افزایش یافته که دلیلی هم برای آن وجود ندارد.
 وی به این نکته اشاره می‌کند که مواد اولیه این کالا از پتروشیمی‌های داخل کشور تهیه می‌شود که چندان ربطی به قیمت ارز، تحریم و محدودیت واردات ندارد. عمده‌فروشان مواد شوینده نیز می‌گویند برخلاف ثابت ماندن قیمت شوینده‌های وارداتی، قیمت شوینده‌های داخلی از 10 تا 25 درصد افزایش یافته است.
بر این اساس شامپوی اوه 4700 تومانی به 5250 تومان رسیده و شوینده لباس مانند رنگین‌تاژ 20 درصد گران شده است. همچنین نوعی شوینده پرسیل در عرض یک هفته از 13 هزار و 300 تومان به 15 هزار و 100 تومان افزایش یافته است. یکی دیگر از فروشندگان عمده مواد شوینده تصریح می‌کند بسته 6 تایی صابون گلنار قبل از عید 4800 تومان بود و یک مرتبه 7500 تومان شد در حالی که بسته 6 تایی صابون لوکس وارداتی 6 هزار تومان است.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران