دیدبان

داشتن یک برنامه جامع راهبردی در مدیریت ها

 داشتن یک برنامه جامع راهبردی در مدیریت ها
به گزارش دیدبان به نقل از موج، محمد باقر ذوالقدر در کارگاه آموزشی روش برنامه ریزی راهبردی دادگستری استان و ادارات کل و سازمان های تابعه قوه قضائیه در استان که در سالن اجتماعات دادگستری قزوین برگزار شد بیان داشت: کارگاهی که امروز به صورت آزمایشی (پایلوت) در قزوین آغاز می شود، بر اساس یکی از ضرورت های جدی در اداره درست قوه قضائیه شکل گرفته و یک طرح جامعی است که مقرر است در کل کشور اجرایی شود و از این رو باید کار ابتدا به صورت آزمایشی اجرا و سپس به کل کشور تعمیم داده می شد.
وی ادامه داد: این کارگاه وجوه آموزشی دارد ولی هدف آن، آموزش نیست، بلکه هدف تدوین سند راهبردی در استان است که یک ضرورت است و به مثابه نقشه راهی درست برای رسیدن به هدف است.
معاون راهبردی قوه قضائیه افزود: قوه قضائیه با این وسعت، پیچیدگی، تنوع، تعدد و حساسیت مأموریت ها نمی تواند بدون نقشه اداره شود؛ زیرا یک سازمان کوچک نیست و از ارکان اداره کشور است.
وی عنوان کرد: قوه قضائیه در حقیقت جزو فعال ترین و حساس ترین مجموعه ها است و بخشی مهم و پر اهمیت است به طوری که در بیانات امام خمینی (ره) و رهبری بارها بر آن تکرار شده که اگر قوه قضائیه اصلاح شود، کشور اصلاح می شود.
ذوالقدر بیان کرد: قوه قضائیه جزو پرکارترین و حساس ترین قوای کشور است و کارآمدی نظام اسلامی دینی با کارآمدی این قوه سنجیده و شناخته می شود؛ زیرا قضا، شأن حاکم دینی است و وظیفه اول پیامبران تا اولیای الهی قضاوت بوده است.
وی توضیح داد: در جمهوری اسلامی، قوه قضائیه زیر نظر بالاترین مقام سیاسی و دینی کشور؛ یعنی رهبری اداره می شود، ولی؛ دو قوه دیگر با رأی مردم انتخاب می شوند و از سوی دیگر رئیس این قوه باید مجتهد، آگاه، عالم و آشنا به مسائل قضائی و حقوقی باشد و از همین رو نیز این قوه با روحانیت و مرجعیت دینی کشور پیوند می خورد.
معاون راهبردی قوه قضائیه تصریح کرد: خسارتی بالاتر از این نیست که دستگاه دینی کشور ناکارآمد باشد و این دستگاه حساس ترین امور را بر عهده دارد.
وی افزود: دستگاه قضا، دستگاهی مهم و حساس است و نمی شود با سلیقه افراد و روش های عادی و غیر علمی اداره کرد و باید پایگاه درست متغن داشت که اولین آن داشتن یک برنامه است که در دو سال گذشته نیز رهبری بر داشتن یک برنامه جامع تأکید کردند.
معاون راهبردی قوه قضائیه در پایان یادآور شد: توجه به خدا و استمداد از پروردگار، خودباوری و اعتماد به نفس، همت بلند، پشتکار، عزم راسخ و اراده پولادین، ابتکار، نوآوری و خلاقیت، شور و شوق نسبت به کار، دانش، هوش و تدبیر، اعتماد به مردم، فداکاری و از خودگذشتگی از ویژگی های مهم مدیریت جهادی است و مردم باید این نوع مدیریت را از مسوولان مطالبه کنند.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران