دیدبان

پیشنهاد جدید برای زمان برگزاری مسابقات قرآن

پیشنهاد جدید برای زمان برگزاری مسابقات قرآن

به گزارش دیدبان به نقل از ایکنا ، سیدعلی سرابی، ناظر هیئت داوران سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن اوقاف در گفت‌وگویی، با اشاره به سطح کیفی بخش حفظ قرآن مسابقات بین‌‌‌المللی قرآن اوقاف مطرح کرد: با توجه به برگزاری دومین روز از سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، می‌توان به سطح کیفی حفظ قرآن متسابقین این بخش اشاره کرد.

دیده شدن رقابت نزدیک در بخش حُسن حفظ قرآن
وی اضافه کرد: رقابت نزدیکی در بخش حُسن حفظ قرآن دیده می‌شود، امّا هم‌چنان به جمع‌بندی قطعی در بخش قرائت قرآن، دست نیافته‌ایم، به این دلیل که قاریان دارای تلاوت بسیاری خوبی هستند.
سرابی با تأکید بر ضرورت ارزیابی سطح فنی قاریان و حافظان قرآن اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود، نسبت به تعداد متسابقان کشورهای جهان، سطح تلاوت و حفظ قاریان و حافظان بالا باشد به همین دلیل لازم است به صورت گسترده و کارشناسی شده، داوری انجام شود.
قائم مقام شورای عالی قرآن درباره بخش‌های جنبی این مسابقات گفت: به هر حال مسئولان اوقاف یک مجموعه قرآنی و فضای مناسبی را برای برگزاری این دوره از مسابقات ترتیب داد‌ه‌اند تا متسابقین به رقابت با یکدیگر بپردازند و در حاشیه شاهد برنامه‌های جانبی با موضوعات دینی ـ قرآنی هستیم.
وی به اجرای برنامه‌های تلاوت قرآن و مدیحه‌سرایی اشاره و تصریح کرد: در کنار رقابت متسابقین می‌توان تلاوت قاریان برجسته ایرانی و غیرایرانی را نظاره‌گر باشیم؛ همچنین در بخش مدیحه‌سرایی از گروه‌های برتر تواشیح دعوت به عمل آمده است تا در بخشی از مسابقات قرآن به اجرای برنامه بپردازند.
سرابی درباره نمایشگاه قرآن سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن، عنوان کرد: نمایشگاه نسبتاً کاملی در محل برگزاری مسابقات قرآن اوقاف دایر شده که افراد می‌توانند نیازهای قرآنی خود را از محل تهیه کنند.
قائم مقام شورای عالی قرآن با اشاره به اینکه نمایشگاه قرآن و مسابقات قرآن دارای غرفه‌های مجزا است، مطرح کرد: در این نمایشگاه محصولات فرهنگی، قلم‌های قرآنی، مصحف شریف و کتب آموزشی قرار داده شده است که با قیمت مناسبی عرضه می‌شود.
وی از دیگر برنامه‌های جنبی سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن را برگزاری کلاس‌های آموزشی عنوان کرد و افزود: در حاشیه برگزاری این دوره از مسابقات، مجموعه برنامه جامعی برای آموزش دروس تخصصی و عمومی ترتیب داده شده است که از اساتید مجرب برای ارائه مباحث استفاده می‌شود.
برپایی مسابقات بین‌المللی قرآن و نمایشگاه بین‌المللی قرآن به صورت همزمان
سرابی با اشاره به رقابت حافظان و قاریان در بزرگترین رویداد قرآنی جهان اسلام گفت: به نظر می‌رسد با توجه به اینکه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و نمایشگاه بین‌المللی قرآن از جمله رویدادهای قرآنی بزرگ کشور به شمار می‌روند، لازم است تا طبق برنامه‌ریزی متولیان قرآنی این دو رویداد همزمان برپا شوند.
قائم مقام شورای عالی قرآن پیشنهاد کرد: در صورتی که مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و نمایشگاه بین‌المللی قرآن به طور همزمان برپا شوند، انعکاس بیشتری در سطح جهان اسلام خواهد داشت؛ لذا باید سعی شود، مسئولان سیاست‌گذاری لازم را برای اجرای این طرح داشته باشند.
وی در پایان یادآور شد: بنابر این باید زمینه‌ای به وجود آید تا این دو رویداد قرآنی ادغام شوند که در نهایت هم‌افزایی مطلوبی را به دست آورد.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران