دیدبان

چند نفر در ایران هم اسم حضرت عباس (ع) هستند؟

چند نفر در ایران هم اسم حضرت عباس (ع) هستند؟

به گزارش دیدبان به نقل از سازمان ثبت احوال در سراسر کشور بیش از ۵۵۶.۰۰۰ نفر به نام نامی حضرت ابوالفضل(ع) و در حدود ۶۳۹ هزار نفر نیز به نام زیبای عباس نام گذاری شده‌اند.
حدود ۳۳۰ هزار نفر نیز اسمشان ترکیب با نام عباس است. از القاب و کنیه‌های ایشان سقا، ابوالقاسم، ابوفاضل و ابوالفضائل از جمله اسامی است که ایرانیان عاشق حضرتش برای تقرب جستن به سقاء و علمدار کربلا برای فرزندان خود برگزیده‌اند. عباس،صیغه مبالغ از « عبس» به معنای پر هیبت و چهره در هم کشیده است و نیز به معنای شیر بیشه است.
عباس نام فرزند علی ابن ابی طالب ( علیهم السلام) است. در میان کنیه های ایشان ابوالفضل ( ابوفاضل ، ابوالفضائل) مشهورترین است و مادرش ام البنین است. در کربلای حسینی ۳۴ ساله بود که « سقا» و « قمر بنی هاشم» و « علمدار» القای او بوده است. مروت و جوانمردی و ولایتمداری او در کربلا مثل اعلای اخلاق و عرفان اسلامی شده است.
حتی وقار و متانت و صلابت نفس او از چشم دشمنان به دور نمانده است تا جائیکه عمربن سعد هیبت و چهره آرام و پرصلابت او را موجب ترس و وحشت در لشکریان خود می دانست و به افراد خودش سفارش می کرد که چشم در چشم او ندوزند تا منقلب نشوند.
هر کس نام فرزندش را « عباس» بگذارد و حرمت این نام را نگهدارد به ادب و مروت و هیبت روحانی آراسته می شود و حضرت عباس مراد غیبی او می گردد ، همگان ار او به بزرگی و جوانمردی یاد می کنند و در آخرت از شفاعت آن بزرگوار بهره مند خواهد شد. آب بعنوان رمز معرفت و دریافت پیامهای روحانی در زندگی او نقش بسزائی خواهد داشت.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران