دیدبان
شرکت کننده مسابقات قرآن:

آرزو داریم مثل ایران بشویم

آرزو داریم مثل ایران بشویم
به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، محمد رافق صالح از آفریقای جنوبی که هم برای شرکت در سی ویکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در تهران به سرمی برد در حاشیه برگزاری این مسابقات در جمع خبرنگاران،گفت: من مشغول آموزش قرآن به دانش آموزان و دانشجویان هستم و در این دوره از مسابقات در رشته قرائت شرکت کرده‌ام.
وی با اشاره به وضعیت مسلمانان آفریقای جنوبی، تصریح کرد: حدود ۵ درصد از جمعیت آفریقای جنوبی را مسلمانان تشکیل می‌دهند و در جامعه بسیار قوی و تأثیرگذار هستند اما متاسفانه مسلمانان در حکومت آفریقای جنوبی نقش چندانی ندارند. البته در زمینه فعالیت‌های مذهبی، آزاد هستیم ولی مثل ایران نیست و خیلی آرزومندیم یک روز کشور ما مثل ایران اسلامی باشد و جنبه‌های ظاهری اسلامی را در آن مشاهده کنیم.
این قاری قرآن کریم افزود:مثلاً در مورد پوشش زنان در ایران بسیار جالب است که بگویم زنان در ایران نمی‌خواهند شبیه ستاره‌های غربی باشند، بلکه با پوشش اسلامی خود به الگویی برای سایر زنان جهان تبدیل شده‌اند.
محمد صالح رافق در پاسخ به این سوال که آیا پیش از سفر به ایران در مورد انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) اطلاعاتی داشتید،گفت: امام خمینی رهبر بزرگی بود که مردم ایران بسیار به آن عشق می‌ورزند و علیه دیکتاتوری قیام کرد و از این جهت نلسون ماندلا شباهت زیادی به امام خمینی(ره) دارد که در اینجا، مردم خیلی دوستشان داشتند و او هم علیه ظلم مبارزه کرد.
وی تاکید کرد: امام خمینی نه تنها در ایران، بلکه در جهان ا سلام، شخصیت شناخته شده‌ای است و مردم بسیاری در جهان ایشان را دوست دارند.
این جوان اهل آفریقای جنوبی همچنین با اشاره به توجه مردم و مسولان ایرانی به قرآن کریم و اهمیت دادن به کلام وحی، اظهار کرد: از زمانی که وارد ایران شدم، دیدم که مردم و مسوولان ایرانی به قرآن و مسائل آن توجه خوبی نشان می‌دهند و این بهترین خاطره‌ای است که من می‌توانم، هنگام برگشتن به کشورم برای مردم و آشنایانم بیان کنم.همچنین می‌توانم این موضوع را برای آنها بگویم که در ایران چقدر خانم‌ها و بچه‌ها به قرآن علاقه و گرایش دارند.
رافق درباره سطح مسابقات بین المللی قرآن کریم ایران نیز خاطرنشان کرد: مسابقات در سطح خوبی قرار دارد، من قبل از این مسابقه یک بار دیگر در سال ۲۰۰۹ در مسابقات لیبی شرکت کرده بودم، ولی آنها به این شکل و وسعت مسابقات را برگزار نکرده بودند و فکر می‌کنم، این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن در سطح جهانی از ویژگی مهمی برخوردار است.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران