دیدبان

اطلاعاتی درباره استاندار جدید البرز

اطلاعاتی درباره استاندار جدید البرز

به گزارش دیدبان به نقل از خبرگزاری تسنیم، "سید حمید طهایی" که از مدیران دولت‌های هاشمی رفسنجانی و خاتمی و از مدیران ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی بوده است، با مصوبه عصر امروز هیئت دولت، به عنوان استاندار البرز منصوب شد.

طهایی که در انتخابات سال 1388 رئیس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در استان همدان بود 48 ساعت‌مانده به انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 در مصاحبه‌ای ادعا کرده بود: «نظرسنجی‌های مختلف نشان می‌دهد که "موسوی" پیروز رقابت‌های انتخاباتی است. پیروزی ما قطعی است و شاخص‌های آماری نیز همین را نشان می‌دهد.»

سیدحمید طهایی متولد سال 1331 در شهر همدان است. تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در همدان گذراند و دو سال بعد از اخذ دیپلم به دانشسرای راهنمایی تحصیلی همدان رفت و در رشته ریاضی فوق ‌دیپلم گرفت. سپس در دانشگاه تهران در رشته علوم تربیتی با گرایش اقتصاد مدرک کارشناسی خود را گرفت.

طهایی بعدها کارشناسی ارشد را با گرایش مدیریت نیروی انسانی از مرکز آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گرفت.

کارشناس دفتر اجتماعی استانداری همدان، معاون اداره اجتماعی و سرپرست اداره اجتماعی همدان، مشاور اقتصادی استاندار همدان و معاون سیاسی استانداری همدان از سوابق مدیریتی طهایی در استانداری همدان بوده است.

وی سال 1366 به استان مرکزی رفت و معاون سیاسی استاندار آنجا شد و همزمان قائم‌مقام استاندار بود. بعد از آن در 27 شهریورماه سال 1367 استاندار استان مرکزی شد و تا مهرماه 68 در آنجا ماند.

وی در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی، از سال 1368 هم به مدت هشت سال تا سال 1376، استاندار سمنان شد و پس از "محمود احمدی نژاد"، از هفتم آبان ماه سال 1376 تا سال 1381 استاندار اردبیل شد.

طهایی سپس از سال 1381 تا 1384 به قم دعوت شد و سه سال استاندار آنجا بود. بعد از آن در زمان وزارت پورمحمدی در وزارت کشور مشاور وی شد و در نهایت هم به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی رفت و از آنجا مأمور شد که رئیس کمیسیون اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد.

طهایی، چندی پیش، پس از 30 سال و پنج ماه خدمت دولتی بازنشسته شد اما هم اکنون بار دیگر به کار دولتی بازگشته است.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران