دیدبان
سید قاسم قریشی؛

موفقیت‌های امروز نظام را مرهون هدایت ولی فقیه هستیم

موفقیت‌های امروز نظام را مرهون هدایت ولی فقیه هستیم

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، سیدقاسم قریشی شنبه شب در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره حماسه سوم خرداد ماه با اشاره به اینکه ایران با پیروزی در انقلاب اسلامی شعار ایستادگی و مقابله با توطئه‌های شرق و غرب را سرداد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی شعار "لا اله الا الله" را سر داده و برای مظلومان جهان الگو  خواهد بود زیراکه اقتدار و صلابت ایران را شرق و غرب نمی‌توانند تحمل کنند و به همین دلیل ایران را مورد هجمه‌های مختلف قرار می‌دهند.

وی ابراز کرد: بعد از شکست توطئه‌های دشمن و تحریک گروهک‌ها و مزدوران در داخل شهرها، صدام را وادار کردند تا به ایران حمله کند و از همه نوع کمک به صدام برای رسیدن به اهداف خود دریغ نکردند.

معاون نظارت و تایید صلاحیت نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به هدف دشمنان از حمله به ایران، بیان کرد: صدام بارها اعلام کرد که می‌خواهیم با چند تکه کردن ایران آن را از جغرافیای جهان حذف کنیم.

قریشی به چرایی حمله عراق به خرمشهر اشاره کرد و افزود: خرمشهر مهمترین و بزرگترین بندر برای پهلو گرفتن کشتی‌های بزرگ بود و به شبکه سراسری راه آهن اتصال داشت، همچنین این شهر دارای نفت، فضای سبز و بسیاری از مزایای دیگر بود که می‌توانست عراق را برای رسیدن به هدف خود نزدیکتر کند.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس در ادامه با اشاره به اینکه در طول تاریخ خرمشهر چندین مرتبه مورد هجوم دشمنان قرار گرفته است، ادامه داد: این نخستین باری بود که دشمن به خاک ایران تعرض می‌کرد ولی یک وجب از این خاک را نمی‌توانست برای خود تصرف کند.

معاون نظارت و تائید صلاحیت نمایندگی ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه مقاومت خرمشهر موجب آزاد سازی این شهر از دست بعثیون کافر شد، تصریح کرد: با وجود نبود تجهیزات در خرمشهر و  کارشکنی دولت وقت، رزمندگان با کمک خدا توانستند نزدیک به دو ماه در مقابل صدامی که می‌خواست چند روزه به تهران برسد ایستادگی کنند.

قریشی ادامه داد: رزمندگان ما در حالی که عراق در خرمشهر 50 هزار نیرو داشت و در منطقه از هشت لشکر مجهز که در 26 تیپ ساماندهی شده و 19 تیپ مستقل بهره می‌برد عملیات غرورآفرین بیت المقدس را با رمز یاعلی ابن ابیطالب(ع) با موفقیت اجرایی کردند.

وی با اشاره به اینکه در آزادسازی خرمشهر تنها صدام شکست نخورد بلکه تمام دنیا شکست خوردند، عنوان داشت: با آزاد سازی خرمشهر صدام و حامیان آن باور کردند که دیگر نمی‌توانند در مقابل ایران قدم علم کنند.

معاون نظارت و تائید صلاحیت نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس پزشک ایرانی نداشتیم و یک سیم خاردار معمولی را نمی‌توانستیم تولید کنیم ولی امروز پزشکان ایرانی حرف اول در دنیا را می‌زنند، موشک‌های نقطه زن داریم، در بحث هسته‌ای به قدری پیشرفت کرده‌ایم که همگان را حیرت زده کرده است و ایران امروز در منطقه تاثیر بسزایی دارد.

سردار قریشی در پایان با اشاره به اینکه دشمن در صدد هستند تا ایران را در تمام عرصه‌ها عقب نگه دارند، تصریح کرد: تمام موفقیت‌های امروز نظام را مرهون هدایت ولی فقیه هستیم.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران