دیدبان

حاشیه های همایش «ما نگرانیم» در فیضیه

حاشیه های همایش «ما نگرانیم» در فیضیه

به گزارش دیدبان به نقل از مهر، این همایش عصر شنبه در مدرسه فیضیه قم در انتقاد به رویکردهای فرهنگی با حضور نزدیک به هزار نفر از طلاب و تعداد اندکی غیر معمم برگزار شد.

در این همایش آیت‌الله حسن ممدوحی و حجت‌الاسلام والمسلمین عباس کعبی از اعضای جامعه مدرسین، نمایندگان فراکسیون اصولگرایان همچون حجت‌الاسلام احمد سالک، علی اصغر زارعی، حجت‌الاسلام نبویان، حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا، مهرداد بذرپاش، الیاس نادران، بهرام بیرانوند نماینده بروجرد و حجت‌الاسلام محمدرضا آشتیانی و احمد امیرآبادی فراهانی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، حجت‌‌الاسلام ملکا، محمد دلبری شهردار قم، حجت‌الاسلام تکیه‌ای معاون فرهنگی مسجد جمکران، رئیس دفتر و تعدادی از اعضای موسسه امام خمینی(ره) تحت اشراف آیت‌الله مصباح یزدی از جمله قاسم روانبخش و جمعی از طلاب حضور داشتند.

حلقه‌ای که حجت‌الاسلام آشتیانی و امیرآبادی نمایندگان قم با تعدادی دیگر از شرکت کنندگان در حاشیه و قبل از برگزاری همایش ایجاد کرده بودند نشان از نقش فعال این دو نماینده در برگزاری همایش ما نگرانیم داشت.

در حیاط مدرسه فیضیه بنر بزرگ ما نگرانیم نصب شده بود که تمامی مطالب آن در انتقاد از اظهارنظرهای مسئولان کشور درج شده بود.

توزیع بولتن‌های ضددولتی

در حین برگزاری همایش بولتن‌های ضد دولتی در بین شرکت کنندگان توزیع می‌شد که یکی از آنها هولوکاست هسته‌ای در توقف نامه ژنو نام داشت و در بخشی از آن آورده شده: با پلمب هسته‌ای قرار نیست دهان و گوش و چشم ولی نعمت مسئولان (یعنی مردم) نیز پلمب شود.

در چند روز گذشته هم تعدادی بولتن‌های ضددولتی با عناوین دلواپسیم و نگرانیم در نماز جمعه و سایر مناطق شهری به شکل گسترده‌ای توزیع شده است.

همچنین پس از شروع همایش، تعدادی تراکت که روی آن شعارهایی نوشته شده بود توسط چند نفر در بین شرکت کنندگان توزیع شد.

روی این تراکت‌ها علاوه بر جملاتی از بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری، شعارهایی همچون تجمع شناسنامه دارد، از مساوی انگاشتن هنرمندان ارزشی با هنرمندان غیرارزشی نگرانیم، ما حوزویان نگران مسئله فرهنگیم و... درج شده بود.

شرکت کنندگان همچنین با هدایت مجری همایش شعارهایی در حمایت از مقام معظم رهبری سر دادند.

باد و باران، همایش را نیمه تمام گذاشت

در این همایش قرار بود علاوه بر حجت‌الاسلام آشتیانی و حجت‌الاسلام سالک، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم نیز سخنرانی کند اما طولانی‌شدن سخنرانی حجت‌‌الاسلام سالک و وزش باد شدید همراه با باران، همایش ما نگرانیم را نیمه تمام گذاشت و مجری برنامه اعلام کرد که با توجه به باران شدید، آیت‌الله سعیدی ترجیح دادند در این همایش سخنرانی نکنند.

حجت‌الاسلام آشتیانی در این همایش به عنوان اولین سخنران، با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری همایش اظهار کرد: از شورای هماهنگی اصولگرایان قم، سپاه علی ابن ابیطالب که می‌بینم سپاهیان در گوشه و کنار مراسم با لباس مبدل شرکت کرده‌اند، از اصناف و هیئات مذهبی که نمایندگانی در این همایش دارند و طلاب برای شرکت در این مراسم عظیم تشکر می‌کنم.

کفن ما روی سر ماست

حجت‌الاسلام احمد سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هم در بخش‌هایی از سخنانش اظهار کرد: امروز در مدرسه فیضیه در سالگرد پیروزی خرمشهر، تداوم بخش راه شهدای خرمشهر هستیم و در این مسیر با همه چیز و به مصداق کلام امیرالمومنین(ع) با همه قدرت و دشمن شناسی و آینده نگری و خشم سنگین نسبت به دشمنان اسلام جمجمه خویش را در طبق اخلاص نهاده ایم و اعلام می کنیم کفن ما روی سر ماست.

وی ادامه داد: ما در جهان منطق داریم و مبتنی بر تفکر و تعقل و استقلال با جهانیان صحبت می‌کنیم. با بینات حرف می‌زنیم، اهل هوچی بازی و دگردیسی و تحولات شیطانی نیستیم و در مسیر حق با بینات و ادله صحبت و دین حق صحبت می کنیم که مدار حق علی است.

نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه برخی افراد اخیرا آنقدر "ولایت ولایت" کردند که ما به خودمان شک کردیم، اظهار کرد: عده‌ای در این مملکت بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم فکر کردند فضای بازی به وجود آمده است و سه حلقه تشکیل دادند که حلقه سوم آن طراحان پشت پرده هستند و به دیگران گفتند آنقدر ولایت ولایت کنید که بعضی‌ها شک کنند. روسای ستادهای سران فتنه چنان از مقام معظم رهبری هزینه می‌کنند که گویی 50 – 60 سال در دامن ولایت بزرگ شده‌اند.

سالک در بخش پایانی سخنان خود گریزی به انتخابات آتی زد و گفت: جریانات سیاسی داخل کشور و کسانی که دنبال شورای انقلاب هستند و می‌خواهند در مذاکره همه مشکلات را با آمریکا حل کنند به دنبال همان دو هدف فتنه گران هستند، اول براندازی نظام و دوم انداختن ستون خیمه نظام یعنی ولایت. اگر آنها می‌گویند مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را تسخیر می‌کنند فقط و فقط هدفشان تضعیف رهبری است. ملت ما هوشیار است و مجلس خبرگان قوی و مجلس شورای اسلامی ولایتی خواهد داشت.

وقتی سخنان حجت الاسلام سالک پایان یافت، شرکت کنندگان که از شدت باران خیس شده بودند در حال ترک فیضیه بودند که مجری پایان برنامه را اعلام کرد.

 

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران