دیدبان

احیا کردن جوایز صادراتی پس از دولت دهم

احیا کردن جوایز صادراتی پس از دولت دهم

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، حسین پیرموذن گفت: در دولت دهم نه تنها جوایز صادراتی از گردونه تشویق و ترغیب صادرکنندگان حذف شد بلکه شاهد اعمال قوانین سخت گیرانه در این حوزه نظیر اعمال مالیات بر صادرات بودیم که یک حربه تنبیهی به شمار می رود که نارضایتی و رکود تجارت را زمینه ساز شده بود.

وی تصریح کرد: دولت یازدهم و شخص وزیر صنعت، معدن و تجارت این بخشنامه را ابطال کرد تا امکان رقابت صادراتی برای تجار و بازرگانان در دریافت جوایر صادراتی سالانه فراهم آید.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل از ابطال بخشنامه پیمان سپاری ارزی برای تجار و بازرگانان خبر داد و گفت: بخشنامه ابطال پیمان سپاری ارزی به گمرک استان اردبیل ابلاغ شده و قرار است در این زمینه اقدام لازم در همراهی تجار و بازرگانان انجام شود.

پیرموذن با اشاره به آزادسازی کالاهای گروه 10 تجاری افزود:در دولت گذشته واردات کالاهای گروه 10 به دلیل ارزبری بیشتر لغو شده بود که با حذف این امر دیگر امکان ترخیص و واردات این گروه کالایی و سطح سفارش در این زمینه فراهم آمده است.

دبیر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با تشریح تلاش تیم اقتصادی دولت یازدهم در ابطال بخشنامه های دست و پاگیر در حوزه صنعت و تجارت بیان کرد: طرح شبنم که خود به یک عامل سودجویی و فرصت طلبی تبدیل شده بود اخیرا ابطال شده و قرار است دولت با ابزارهای کنترلی جدید در زمینه برخورد با واردکنندگان کالاهای قاچاق به بازار، مقابله جدی را انجام دهد.

وی اظهار کرد:در نشست اخیر روسای اتاق های بازرگانی و اعضای کمیسیون صنایع و اقتصادی مجلس با وزیر صنعت، معدن و تجارت به جد خواستار برخورداری واحدهای صنعتی راکد و تعطیل شده از ظرفیت تسهیلات صندوق توسعه ملی شدیم که قرار شد بدون سهمیه خاص استان ها از تسهیلات صندوق توسعه ملی هم به صورت ریالی که رقم آن بیش از 6 هزار میلیارد تومان است و هم ارزی استفاده کند.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران