دیدبان

جذب 3000گردشگر خارجی توسط یک شهر

جذب 3000گردشگر خارجی توسط یک شهر

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، مهدی غلامی اظهار کرد: از ابتدای سال 92 تاکنون از تعداد 600 هزار گردشگری  به کبودراهنگ سفر کرده اند، ;که 3 هزار نفر را گردشگران خارجی تشکیل داده‌اند.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کبودراهنگ عنوان کرد: مقصد بیشتر این گردشگران غار علیصدر بوده است، برخی از این مسافران در داخل شهر کبودراهنگ اقامت داشته که اقامت این مسافران در کبودراهنگ در مهمانپذیر و یک پارک این شهر در نظر گرفته شده است.
غلامی درباره مراکز اقامت مسافران ابراز کرد: در روستای علیصدر و محوطه آن نیز سوئیت‌ها و هتل هایی وجود دارد که توسط اهالی روستای علیصدر و شرکت سیاحتی علیصدر برای رفاه حال مسافران احداث شده است.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کبودراهنگ از نقاط دیگر گردشگری شهرستان کبودراهنگ به قلعه باشقورتاران و دفتر انیستیتو پاستور پروفسور بالتازار اشاره کرد و گفت در گذشته دفتر انیستیتو پاستور پروفسور بالتازار که مربوط به بیماری طاعون است، در روستای اکنلو‌ بخش شیرین‌سو می باشد که اکنون این وسایل و آزمایشگاه به یک مکان دیدنی مبدل شده است.

غار علیصدر به عنوان بزرگترین غار آبی جهان، تالاب انسان ساخت و دائمی شیرین‌سو و دها آثار تاریخی دیدنی از جمله حمام اعظم در شهر کبودرآهنگ، حمام سنگی باشقورتاران واقع در روستای باشقورتاران بخش شیرین سو، امامزاده ذوالفقار و امام زاده زبیده خاتون (مزار خواهر و برادری از نوادگان امام موسی کاظم (ع) در شهر کبودراهنگ)، امامزاده راهب که در نزدیکی روستای دستجرد قرار دارد، از جاذبه های مورد علاقع گردشگران داخلی و خارجی در شهرستان کبودراهنگ است .

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران