دیدبان

توسعه حوزه را باید به مردم بسپاریم

توسعه حوزه را باید به مردم بسپاریم

به گزارش دیدبان به نقل از مهر، آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار اعضای انجمن حامیان توسعه حوزه‌های علمیه که در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، اظهار داشت: در آخرت هیچ چیزی به جز اعمال ما نمی‌تواند ما را نجات دهد، هیچ چیزی جز عمل خیر ما را نجات نمی‌دهد و ما باید مثل حضرت ابراهیم باشیم که یا قبله ساز بود یا هادی به سمت قبله؛ اگر نمی‌توانیم در آن مقام باشیم حداقل باید مردم را به سمت دین خدا بکشانیم.

وی با تاکید بر نقش سازنده مردم در احیاء مساجد و حوزه‌های علمیه اظهار داشت: توسعه حوزه‌ها مثل توسعه و ساخت مساجد و حسینیه‌ها باید به مردم واگذار شود؛ اگر این امور به دولت وابسته باشد این، مسئله وابستگی به دنبال دارد؛ برای ماندگاری این امور باید این کارها به مردم واگذار شود.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در پرورش نیروهای کارآمد جهت اداره مساجد کشور گفت: حوزه است که مسجد و جامعه و نظام را اداره می‌کند؛ مهم حفظ این حوزه است که باید برای توسعه آن نیز کوشش کرد؛ حوزه سازی امری مقدس است و اگر امروز حوزه‌های نجف و قم و فیضیه این همه برکت دارد به خاطر نیت خالصی است که بنیانگذاران آنها داشته‌اند.

آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: حوزه سازان باید در هنگام ساخت و تعمیر بناهای حوزه در هر لحظه یاد خدا را به لب داشته باشند و مثل حضرت ابراهیم(ع) بگویند که ربنا تقبل منا؛ اگر این ذکر لب شما باشد این کار قطعا برکت خواهد یافت.

در ابتدای این دیدار آیت الله مقتدایی گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط انجمن حامیان توسعه حوزه های علمیه در ساخت و مرمت مساجد و حوزه های علمیه در سرار کشور ارائه کرد.

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟