دیدبان

سکوی فاز 16 پارس جنوبی در آبهای خلیج فارس مستقر شد

سکوی فاز 16 پارس جنوبی در آبهای خلیج فارس مستقر شد

تاسیسات فوق سنگین دریایی طرح توسعه فاز 16 میدان گازی پارس جنوبی که با هدف دستیابی به اهداف تولیدی مشخص در این بلوک مرزی طراحی و به اجرا درآمده است پس از انجام مراحل حمل و بارگیری از سایت عملیاتی شرکت ایزوایکو در بندرعباس، توسط کشتی نصاب در محل استقرار چاههای حفاری شده این حوزه نصب شد.

 

به کزارش دیدبان به نقل از اسینا ، با اجرای رسمی مراحل نصب این تجهیز دریایی و مطابق روند برنامه ریزی شده از سوی سازمان کارفرما و پیمانکار، سایر مراحل پیش راه اندازی و راه اندازی این طرح طی 6 ماه آینده به منظور تحقق اهداف تولیدی این بخش از میدان به اجرا در می آید.

براساس طراحی صورت گرفته، تولید و فراورش اولیه گاز ترش استحصالی از 11 حلقه چاه این بخش از مخزن مشترک پارس جنوبی با این سکو انجام خواهد گرفت به طوری که کشورمان در این بخش از بلوک مرزی ضمن افزایش ظرفیت های تامین، به تولید روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز و 40 هزار بشکه میعانات گازی باارزش دست خواهد یافت .

بر مبنای این گزارش، گاز و میعانات گازی تولید شده این طرح نیز به زودی با اتمام مراحل راه اندازی بوسیله یک رشته خط لوله زیر دریایی به پالایشگاه فازهای 15 و 16 واقع در بخش خشکی عسلویه منتقل می شود که در نتیجه آن بخشی از نیازهای گازی کشور قبل از اوج تقاضای فصلی سال جاری تامین خواهد شد .

پیش از این، شرکت سازنده جکت و دیگر متعلقات این بخش از میدان، نظیر سازه مشعل و سه پایه های ارتباطی را به موقعیت نصب ارسال کرده است.

سکوی عملیاتی شده فاز 16 پارس جنوبی دارای حدود 2800 تن و پایه های فلزی آن بیش از 1700 تن وزن دارد که در آن انبوهی از کالاها و تجهیزات تخصصی پیشرفته که عمدتا ساخت داخلی شرکتهای فعال کشورمان نیز بوده به کار رفته است.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران