دیدبان

آخرین تغییرات در قیمت جهانی نفت

آخرین تغییرات در قیمت جهانی نفت

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، در پی انتشار آمارهای صنعتی از کاهش غیرمنتظره حجم ذخایر نفت خام آمریکا و بروز خشونت های جدید در لیبی، قیمت نفت برنت امروز، چهارشنبه افزایش یافت و به 110 دلار نزدیک شد.
آمارهای منتشر شده از سوی گروه صنعتی انستیتوی نفت آمریکا نشان داد که حجم ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته و همزمان با افزایش تولید پالایشگاه ها، کاهش یافته است. این در حالی است که حجم ذخایر بنزین این کشور افزایش یافته و ذخیره فرآورده های نفتی رشد داشته است. سرمایه گذاران اکنون در انتظارند تا ببینند که آیا آمارهای رسمی منتشر شده از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا این کاهش حجم ذخایر را تایید می کند یا نه.
تونی نونان، تحلیلگر بازار نفت در توکیو به رویترز گفت: «ما شاهد افزایش قیمت به دلیل شروع فصل سفرهای تابستانی هستیم، بنابراین کاهش حجم ذخایر نفت خام آمریکا نباید مایه تعجب و شگفتی باشد.»
وی افزود: «ما از یک زمستان سخت وارد یک فصل سفر تابستانی شده ایم، بنابراین من فکر می کنم این روند همچنان موجب تقویت قیمت نفت خواهد شد.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت پس از افزایش 32 سنتی در جلسه گذشته، امروز با 11 سنت افزایش به 109 دلار و 80 سنت رسید.
قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه جولای نیز پس از افزایش 22 سنتی در جلسه قبل، امروز 56 سنت دیگر افزایش یافت و به 102 دلار و 89 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل درماه ژوئن که موعد قراردادهای آن دیروز به اتمام رسید، پس از پشت سر گذاشتن بالاترین قیمت خود در نزدیک به یک ماه گذشته در روز دوشنبه، با 17 سنت کاهش به 102 دلار و 44 سنت رسید.
تحلیلگران موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشتند: «واکنش قیمتی به خشونت ها در لیبی احتمالا اندکی کمتر از حد پیش بینی بوده است و نشان می دهد که اخبار نگران کننده ژئوپلتیک، قبلا بخش عمده ای از تاثیر خود را بر قیمت ها گذاشته اند.»

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران