دیدبان

جنگ تحمیلی تجربه ای برای مقابله با استکبار جهانی

جنگ تحمیلی تجربه ای برای مقابله با استکبار جهانی

به گزارش دیدبان به نقل از مهر، سردار مهدی مهدوی‌نژاد ظهر سه شنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته مقاومت و پیروزی برگزار شد، به عملیات غرور آفرین بیت المقدس اشاره کرد و اظهار داشت: در این نبرد، به 19 ماه اشغال و جنایات دشمن بعثی خاتمه داده شد و ضربه سنگینی به توان رزمی دشمن وارد آمد.

عملیات بیت المقدس از برجسته‌ترین عملیات‌های دفاع مقدس است

وی با اشاره به اینکه عملیات بیت المقدس یکی از برجسته‌ترین عملیات آفندی نیروهای مسلح در تاریخ هشت سال دفاع مقدس است، سوم خرداد و فتح خرمشهر را حماسه‌ای ملی دانست و اظهار کرد: اگر حضور ملت در صحنه جبهه‌ها نبود این حماسه پیروزی تحقق نمی‌یافت.

فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) در ادامه افزود: عملیات پیروزمندانه بیت المقدس و آزادی خرمشهر تحولات نوینی را در صحنه سیاسی و نظامی جنگ تحمیلی و نیز تحولات شگرفی را در منطقه خاورمیانه رقم زد و نگرانی و اضطراب استکبار جهانی و قدرت‌های حامی صدام و رژیم صهیونیستی را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه اگر ابر قدرت‌ها و حامیان منطقه‌ای و جهانی پس از فتح خرمشهر در کنار رژیم بعثی قرار نمی‌گرفتند روند جنگ در خردادماه 61 تغییر می‌کرد و منجر به ظهور تغییرات راهبردی در جغرافیای سیاسی و امنیتی منطقه می‌شد، گفت: مقاومت و ایستادگی در مقابل تجاوز و زیاده خواهی دشمن در سال 61 منجر به فتح خرمشهر و در سال‌های بعد باعث دیکته کردن شکست و ذلت به دشمن بعثی و اربابان ریز و درشت او به خصوص آمریکا شده و امروز نیز منشأ رشد و بالندگی نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف و بهترین تجربه در مقابله با استکبار جهانی شده است.

سردار مهدوی‌نژاد با نگاهی گذرا به پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی سال‌های اخیر به ویژه دستیابی به چرخه کامل سوخت هسته‌ای، فناوری نانو، دانش شبیه سازی، اجرای پروژه‌های عظیم نفت و گاز، علوم پزشکی و تحقیقاتی، طراحی و ساخت سلاح‌های هوشمند و موشک‌های پیشرفته و ساخت و پرتاب ماهواره تصریح کرد: ملت غیور، بیدار، ولایت مدار و استکبار ستیز ایران همیشه در صحنه حضور دارند و باید بر قله‌های سعادت و پیشرفت قرار بگیرند.

وی بیان کرد: لزوم شناخت زوایای پنهان حماسه بزرگ سوم خرداد که هویت دینی و ملی ابرانیان را به جهان عرضه کرد برای نسل‌های امروز انقلاب و آینده سازان این سرزمین ضرورتی انکار ناپذیر است و اکنون حماسه آفرینی‌ها، از خود گذشتگی‌ها و رشادت‌های فرزندان قرآن و ولایت در آن قطعه درخشان از تاریخ برای همیشه جاودانه و الهام بخش در رویارویی با بیگانگان و دشمنان انقلاب و میهن اسلامی ایران می‌درخشد.

فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) تصریح کرد: این قطعه از تاریخ ایران به عنوان یکی از قطعات درخشان اتقلاب اسلامی می‌تواند راه چگونه زیستن و چگونه حرکت کردن را برای رسیدن به قله‌های بزرگ و آرمانی که امام و شهدا برای ما ترسیم کردند، هدایت کند و این درسی است برای ما و آینده گان.

برنامه‌های سپاه در هفته مقاومت و پیروزی

وی به برخی از برنامه‌های سپاه در هفته مقاومت اشاره کرد: روز اول خردادماه همه رزمندگان و نیروهای مسلح همگام با امت حزب الله مراسم غبار روبی گلزار شهدا را اجرا خواهند کرد، شب‌‌ همان روز گردهمایی و تجمع روحانیون و رزمندگان دفاع مقدس در مدرسه فیضیه انجام می‌شود که در این مراسم جانشین فرمانده سپاه علی بن ابیطالب (ع) به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

مهدوی‌نژاد از حضور پر شور رزمندگان، ایثارگران و نیروهای مسلح در نماز سیاسی عبادی این هفته و سخنرانی رئیس سازمان بسیج پیش از خطبه‌های نماز جمعه خبر داد و گفت: تجلیل از پدران و جانبازان بالای 70 درصد، صبح‌گاه مشترک نیرو‌های مسلح در کنار مزار شهدای سوم خرداد، برگزاری یادواره‌های شهدا و نیز برگزاری نمایشگاه‌های دفاع مقدس در سطح استان در طول این هفته از دیگر برنامه‌های هفته مقاومت و پیروزی خواهد بود.

 

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران