دیدبان

حکم قصاص قاتل در قزوینر

حکم قصاص قاتل در قزوینر

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی دادستان عمومی و  انقلاب قزوین در خصوص اجرای حکم این فرد  اظهار کرد: پس از سیر تشریفات قانونی و تأیید دیوان عالی کشور  با  رعایت موازین شرعی و قانونی قاتل در محوطه زندان مرکزی قزوین اجرا  شد.

وی افزود: دستگاه قضائی و شورای حل اختلاف برای کسب رضایت از اولیای دم نهایت تلاش خود را به‌کار گرفتند،  ولی در نهایت با درخواست اولیای دم حکم فوق به مرحله اجرا درآمد.

این مقام قضایی افزود: تیرماه سال 88 عباس – ر در نتیجه درگیری لفظی و فیزیکی با مقتول به نام علی اصغر از قداره استفاده کرده و با ضربه به گردن مقتول مرتکب قتل عمدی شد.

حجت الاسلام صادقی عنوان کرد: پس از درگیری میان تعدادی از جوانان و جداسازی آنان توسط همسایگان عباس و برادرش به ناگاه با چاقو و قداره ای که در دست داشتند مجددا به علی اصغر(مقتول) و برادرش جلال حمله ور می شوند و عباس قداره را به گردن علی اصغر فرو می کند که همین امر موجب می شود تا مقتول قبل از رسیدن به بیمارستان فوت کند.

وی بیان کرد: در تحقیقات به عمل آمده عباس اتهام قتل عمدی مقتول را قبول و صحنه جرم از طریق اداره آگاهی بازسازی می شود و پزشک قانونی نیز علت مرگ را  آسیب به عروق  اصلی گردن و عوارض  ناشی از  آن تعیین می کند.

دادستان قزوین  اظهار کرد: پس از تکمیل تحقیقات و ارسال پرونده به دادگاه کیفری، شعبه دوم دادگاه کیفری استان قزوین با صدور دادنامه ای عباس معروف به یعقوب را  به یک فقره قصاص نفس با چوبه دار در محوطه زندان  و به  اتهام ایراد جرح عمدی با چاقو نسبت به جلال به تحمل یکسال حبس و به اتهام فحاشی به مقتول به تحمل 40 ضربه شلاق محکوم کرد.

حجت الاسلام نیارکی خاطرنشان کرد: با اعتراض به رای صادره، شعبه هفدهم دیوانعالی کشور  پس  از  بررسی رای شعبه دوم دادگاه کیفری استان قزوین را  تایید نموده  و با تقاضای اولیاء دم  بالاخره سحرگاه امروز اجرای قصاص نفس قاتل به مرحله اجرا در آمد.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران