دیدبان

همایشی برای جلوگیری از عرفان های کاذب

همایشی برای جلوگیری از عرفان های کاذب

به گزارش دیدبان به نقل از مهر، حجت الاسلام محمد رجایی ظهرچهارشنبه در همایش ملی عرفان اسلامی در آموزه‌های رضوی که در تالار بهلول دانشگاه آزاد اسلامی گناباد برگزار شد اظهار کرد: برگزاری همایش عرفان اسلامی معرفی عرفان حقیقی از دیدگاه اسلام و جلوگیری از گسترش عرفان‌های کاذب است.

رجایی افزود: عرفانی که اسلام به دنبال آن است ثمره آن افرادی است که در صحنه اجتماعی حضور فعال دارند و ویژگی بارز آنها عدم دلبستگی به دنیا و عدم تلاش برای مسائل دنیوی است و این در حالی است که گاهی اوقات وقتی بحث از عرفان و عارف به میان می آید، به اذهان مردم گوشه نشینی معنا پیدا می کند.

وی امام علی(ع) را یکی از مصادیق بارز عارف قلمداد و تصریح کرد: امام علی(ع) فعال ترین انسان در عرصه اجتماعی و سیاسی بوده و هیچ چیزی برای خود نخواسته است.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی، امام خمینی(ره) را یکی دیگر از نمونه های عارفان در جهان دانست و تصریح کرد: امام خمینی(ره) از زمانیکه در عرصه اجتمای حضور پیدا نمود، درد و مشکلات مردم را فراموش نکرد و تلاش مجدانه در زمینه دفاع از دین مردم انجام داد.

فرماندار گناباد نیز در  ادامه ضمن تشکر از برگزار کنندگان همایش ملی عرفان اسلامی در آموزه های رضوی، گفت: راه و صراط رسیدن به توحید یکی نیست و راه های متفاوتی وجود دارد چراکه در هر دوره هنجارهای متعالی مورد راهزنی قرار می گیرد و یکی از آن هنجارهایی که مورد راهزنی قرار می گیرد، خود راه است.

محمد صفایی ادامه داد: یک قرائت از توحید نیست، تا تکیه بر مکتب، رنگ ببازد و جامعه دینی را اباهه گری قرار دهد و امیدوارم این نشست به شناخت راه کمک کند.

 

مرتبط‌ها

شیطان به چه کسی کار ندارد؟

عکس/علامه جعفری و شاگرد ژاپنی اش

آیت الله بهجت: خاک بر سر شیعه!

مرحوم دولابی:بزرگ خانه، اگر تکان نخورد خانه محفوظ‌تر است!

حدیث/ سخن امیرالمومنین(ع) درباره فایده نگاه به سبزه زار

هرکس فکر می‌کند ظلم با گفتگو کنار می‌رود، آدم ساده‌ای است