دیدبان

مرحوم دولابی:بزرگ خانه، اگر تکان نخورد خانه محفوظ‌تر است!

مرحوم دولابی:بزرگ خانه، اگر تکان نخورد خانه محفوظ‌تر است!

دیدبان: مرحوم میرزا اسماعیل دولابی می فرمود: بزرگ خانه، اگر تکان نخورد خانه محفوظ‌تر است. اگر بچه‌ها به سر یکدیگر می‌زنند وقتی بزرگ خانه از جا در نرود، تمام آنها سلامت می‌مانند. وقتی سفره پهن کردند می‌بینید که همه مثل آدم حسابی آمدند و نشستند و غذا خوردند. اما اگر بزرگ خانه تکان بخورد. همه می‌ترسند و خیلی شلوغ می‌شود.
ان شاء الله شما از بزرگان و دوستان و شیعیان امیرالمومنین(ع) باشید راحت باشید. خداوند راحتی را برایتان آفریده است و نشانتان می‌دهد. بچه‌ها هر چه شلوغ کنند، آخرش ساکت می‌شوند. غصه نخورید، پیش خودتان می‌آیند. هر جا اضطرابی باشد پیش شما می‌آیند. یک روز هم ان شاء الله خبر می‌آید که آنها هم خود را اصلاح کردند. هر چه دنیا ساکت‌تر و آرام‌تر باشد، مومنین کیفشان بیش‌تر است.
اگر همسایه‌های خوب، آخرتشان رو به راه باشد و همسایه‌های بد هم شکمشان سیر باشد، شما راحتید. همسایه‌ها دو قسمند: بعضی شکم می‌خواهند و پول و ثروت و بعضی عزّت و ایمان و... و آدمهای خوب و متقی و پاک و خوش‌نیتی هستند. خلاصه ما می خواهیم یک چرتی بزنیم و خیالمان راحت باشد. بنده به رفقا می‌گویم: ما می‌خواهیم در دنیا یک غذایی بخوریم و یک چرت هم بخوابیم.

مرتبط‌ها

شیطان به چه کسی کار ندارد؟

عکس/علامه جعفری و شاگرد ژاپنی اش

آیت الله بهجت: خاک بر سر شیعه!

حدیث/ سخن امیرالمومنین(ع) درباره فایده نگاه به سبزه زار

هرکس فکر می‌کند ظلم با گفتگو کنار می‌رود، آدم ساده‌ای است

عکس/ مداح جانباز مدافع حرم در دیدار با رهبری