دیدبان

معرفی اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی

معرفی اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی

به گزارش دیدبان به نقل از بسیج پرس ، حجت الاسلام علی کشوری دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی  به خطر "یکسان انگاری توسعه غربی و پیشرفت اسلامی" در میان نخبگان توصیه نمود و تنها راه مقابله با این مسئله خطرناک را تبیین مفهوم پیشرفت اسلامی دانست.

وی در تبیین تفاوت های بنیادین "توسعه غربی" و "پیشرفت اسلامی" به بی توجهی ادبیات توسعه به نهاد خانواده و مسئله عدالت اشاره نمود و اضافه کرد: در همه کشورهای توسعه یافته این دو مسئله بنیادی با چالش جدی روبرو شده است.

کشوری به تبیین چگونگی "پردازش موضوع جهت ساز تربیت" در قالب "الگوی بهبود مستمر فضای حاکم بر نهادهای متکفل تربیت" پرداخت و خاطر نشان کرد: اصلی ترین مسئله در الگوی پردازش تربیت، تقسیم عوامل مؤثر بر بهبود وضعیت نهادهای متکفل تربیت به دو دسته عوامل درونی و عوامل بیرونی است که در این الگو چگونگی کنترل عوامل بیرونی مؤثر بر نهاد های متکفل تربیت (فضای حاکم بر تربیت) تبیین شده است.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی تصریح کرد: "اشغال سن تربیت" توسط نظام آموزشی توسعه محور و همچنین "الگوی تجمیع سرمایه" متکی بر تحریک منافع شخصی، دو نمونه از  جدی‌ ترین موضوعات مطرح شده در فضای حاکم بر تربیت هستند.

لازم به ذکر است که در اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی در مجموع هشتاد موضوع مؤثر در شکل گیری "فضای حاکم بر تربیت"، شناسائی و نحوه پردازش صحیح آنها تبیین گشته است.

مرتبط‌ها

شیطان به چه کسی کار ندارد؟

عکس/علامه جعفری و شاگرد ژاپنی اش

آیت الله بهجت: خاک بر سر شیعه!

مرحوم دولابی:بزرگ خانه، اگر تکان نخورد خانه محفوظ‌تر است!

حدیث/ سخن امیرالمومنین(ع) درباره فایده نگاه به سبزه زار

هرکس فکر می‌کند ظلم با گفتگو کنار می‌رود، آدم ساده‌ای است