دیدبان

واکنش انفعالی اصلاح‌طلبان در ماجرای ابوطالبی

واکنش انفعالی اصلاح‌طلبان در ماجرای ابوطالبی

به گزارش دیدبان به نقل از هم اندیشی، در حالی که مسئله عدم پذیرش سفیر جدید ایران در سازمان ملل توسط آمریکا به تیتر یک بسیاری از رسانه های داخلی و خارجی تبدیل شده است،بسیاری از رسانه ها و شخصیتهای اصلاح طلب خواستار تغییر شخص پیشنهادی جمهوری اسلامی و معرفی شخص دیگری به جای حمید ابوطالبی شدند.

صادق زیباکلام تئورسین همیشه در صحنه اصلاح طلبان در همین زمینه در روزنامه شرق نوشت: "روحانی باید اصراری بر اینکه حتما ابوطالبی به نیویورک بروند، نشان ندهد" زیباکلام با مقایسه عجیب کودتا ۲۸مرداد و حادثه فتح لانه جاسوسی که امام خمینی ره از آن به عنوان انقلاب دوم تعبیر کردند، نوشت:صرف‌نظر از آنکه حمید ابوطالبی چقدر در اشغال سفارت و گروگانگیری نقش داشته یا نداشته، کل ماجرای سفارت و گروگانگیری همان‌قدر برای آمریکایی‌ها دردناک است که تراژدی کودتای ۲۸مرداد برای ایرانیان!

همچنین مهدی مطهر نیا هم در مطلبی در روزنامه قانون ضمن پیشنهاد به روحانی برای تغییر گزینه پیشنهادی ایران نوشت:امروز باید بپذیریم که مقر سازمان ملل در نیویورک قرار دارد؛ آمریکا نیز خود را زخم خورده بحران سفارت آمریکا در ایران می‌داند!

وی ادامه میدهد: ایران از دیپلمات‌های برجسته تهی نیست. در وزارت امور خارجه ایران دیپلمات‌های برجسته‌ای وجود دارند که به سان آقای ابوطالبی دارای تبحر و جایگاه تعریف شده هستند!

اما روزنامه عرب زبان 'الشرق الاوسط در این باره اعلام کرد: حسن روحانی به منظور کاهش تنش‌ها در مساله عدم صدور ویزا برای'حمید ابوطالبی' از سوی آمریکا،درصدد تعیین جایگزین برای وی است.

در حالی که کنگره آمریکا با تصویب طرح ممنوعیت ورود ابوطالبی به خاک این کشور از تصمیم قطعی و مصمم خود برای عدم ورود سفیر جدید ایران به سازمان ملل خبر می‌دهد و به همراه آن کاخ سفید نیز خواستار تغییر این گزینه از سوی ایران است به نظر می رسد وزارت خارجه کشورمان باید بیش از پیش بر موضع خود در این زمینه تاکید کرده و راه را بر هرگونه دخالت مقامات آمریکایی در امور داخلی کشورمان ببندند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن