دیدبان
تغییرات در مرز 1500 نفر

روزی 15 مدیر دولتی برکنار می‌شود

روزی 15 مدیر دولتی برکنار می‌شود
دیدباندر حالی شب گذشته رئیس‌جمهور گزارش عملکرد 100 روز دولت یازدهم را در صد و سیزدهمین روز کاری دولت خود ارائه کرد که تعداد عزل و نصب‌ها در دستگاه‌های دولتی به مرز 1500 نفر رسیده است. 
 
تغییرات گسترده مدیران در دستگاه‌های دولتی در حالی رخ داده که روحانی در زمان انتخابات ریاست جمهوری از تغییرات اتوبوسی در دولت احمدی‌نژاد انتقاد کرده و می‌گفت: «متأسفانه طی 8 سال اخیر اتوبوسی رفتند و اتوبوسی آمدند. من با این کارها مخالفم.» 
 
در بین دستگاه‌های دولتی، وزارت کشور با بیش از 200 تغییر رکورددار تغییرات است. وزارت بهداشت، نهاد ریاست جمهوری و وزارت نفت نیز در رتبه‌های بعدی تغییرات قرار دارند. 
 
البته این آمار بدون احتساب تغییرات در وزارت اطلاعات،‌ وزارت دفاع، سازمان انرژی اتمی و وزارت دادگستری است. ضمنا اگر محاسبه دولتی‌ها را قبول کنیم که امروز را صدمین روز کاری دولت یازدهم می‌دانند، می‌توان اینگونه نتیجه‌گیری کرد که هر روز نزدیک به 15 مدیر برکنار شده‌اند. 
 
ضمنا از زمان بالا گرفتن انتقادات از تغییرات گسترده در رده‌های مدیریتی دولت و برکناری صدها مدیر، برخی از دستگاه‌های دولتی از انتشار خبر انتصابات جدید خودداری می‌کنند.  
 
موج انتقاد از تغییرات دولت به تریبون نماز جمعه هم رسید و به طوری که آیت‌الله جنتی در نماز جمعه این هفته تهران از برکناری گسترده بچه های انقلاب انتقاد کرد.
 
منبع: مشرق

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن