دیدبان

تاجیکستان: روابط با «تهران» در چارچوب «سیکا» توسعه می‌یابد

تاجیکستان: روابط با «تهران» در چارچوب «سیکا» توسعه می‌یابد

دیدبان؛ دیدار «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان با حسن روحانی که برای حضور در پنجمین اجلاس تعامل و اعتمادسازی آسیا در تاجیکستان به سر می برد، برگزار شد. رحمان با استقبال گرم و صمیمانه از رئیس جمهور ایران، از حضور ایشان در پنجمین اجلاس تعامل و اعتمادسازی آسیا که ظهر امروز به کار خود خاتمه داد قدردانی کرد.

رئیس جمهور تاجیکستان گفت: جناب آقای روحانی، مهمان گرامی؛ حضور شما را در جمهوری تاجیکستان – خانه دومتان خوش آمدید می گویم و بار دیگر برای شرکت فعالانه در اجلاس امروز سیکا تشکر می کنم. شرکت شما به معنای حمایت است و باور کامل دارم که مناسبات ما در چارچوب این سازمان گسترش خواهد یافت.

وی گفت که طی این دیدار پیرامون مسائل همکاری های دوجانبه و موضوعات منطقه ای تبادل نظر خواهد کرد.

حسن روحانی نیز از اینکه به دعوت رئیس جمهور تاجیکستان مهمان دولت و ملت این کشور بوده است اظهار خرسندی و رضایت کرد و افزود: در تاجیکستان احساس ما احساس در وطن بودن است. آداب و رسوم ملت تاجیکستان و ایران بسیار به هم نزدیک است.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس سیکا، گفت: شما اجلاس مهمی را میزبانی کردید و اینگونه اجلاس ها برای حرکت به سمت ثبات و وحدت میان کشورهای دوست است.

روحانی اظهار داشت: بر این باورم که این سفر مایه تعمیق روابط دو کشور مسلمان، دوست و دارای علایق بسیار زیاد ایران و تاجیکستان خواهد شد. امیدوارم روز به روز روابط بین دو دولت و دو ملت بیشتر شود و ما شاهد همکاری های بسیار ارزشمند به نفع دو ملت و به نفع منطقه خواهیم بود.

سپس رحمان و روحانی و هیأت های رسمی تاجیکستان و ایران به بحث و بررسی وضعیت همکاری های دوجانبه پرداختند.


مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان