دیدبان
ظهور نشانه‌های ترس آمریکا از ایران؛

پمپئو: آماده‌ایم بدون پیش‌شرط با ایران مذاکره کنیم!

پمپئو: آماده‌ایم بدون پیش‌شرط با ایران مذاکره کنیم!

دیدبان؛ «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک با «ایگنازیو کاسیس» وزیر امور خارجه سوئیس در «برن» تأکید کرد که واشنگتن برای مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران آمادگی دارد.

پمپئو در آغاز این کنفرانس خبری در توجیه تحریم‌های آمریکا علیه ایران مدعی شد که مشکلات ایران نه به واسطه تحریم‌های آمریکا بلکه به واسطه رژیم 40 ساله جمهوری اسلامی بوده است.

وزیر خارجه آمریکا در حالی از آمادگی واشنگتن برای مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران صحبت کرد، که در ادامه همچنان بر تلاش‌های آمریکا در خصوص آنچه که تغییر رفتار ایران خواند، تأکید کرد. پمپئو تصریح کرد که واشنگتن همچنان به تلاش‌های خود برای تغییر اساسی فعالیت‌های بدخواهانه ایران و سپاه پاسداران ادامه خواهد داد.

«حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران روز گذشته گفته بود که در صورتیکه واشنگتن از خود احترام نشان دهد، ایران احتمالاً به مذاکره تمایل داشته باشد اما در ادامه تأکید کرد که تهران وادار به مذاکره نخواهد شد.

مقام معظم رهبری نیز هشتم خرداد ماه در دیدار هزاران نفر از استادان و اعضای هیأت‌های علمی دانشگاه‌ها با تأکید مجدد بر اینکه جمهوری اسلامی ایران مطلقاً با آمریکا مذاکره نخواهد کرد، گفتند: همانطور که قبلاً هم گفته شده، مذاکره نکردن با آمریکا به این علت است که اولاً هیچ فایده ای ندارد و ثانیاً ضرر هم دارد.

وزیر امور خارجه آمریکا درباره گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته ای ایران گفت: «نمی‌خواهم اظهارنظری درباره این گزارش کنم فقط اینکه ما محصول کار آژانس را از نزدیک دنبال می‌کنیم. ما اطلاعات مستقل خود را درباره آنچه که آنجا (ایران) اتفاق می‌افتد را در اختیار داریم. جهان باید متوجه باشد که ما به دقت پایبندی ایران به مفاد برجام را رصد می‌کنیم؛ نه فقط مسئله آب سنگین، بلکه ذخیره‌سازی اورانیوم غنی‌شده و همچنین سانتریفیوژهایی که دارند نصب می‌کنند....ما کاملاً به این مسائل توجه داریم».

این مقام آمریکایی ادامه داد: «ما آژانس را ترغیب می‌کنیم تا تأیید کند که آنها (ایران) در مسیر درستی قرار گرفته‌اند و تمامی کارهای لازم را انجام می‌دهند اما مستقل از آن ما کار خود را انجام می‌دهیم تا تضمین کنیم که ایران هرگز در مسیر دستیابی به سلاح هسته‌ای قرار نمی‌گیرد».

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان