دیدبان

تلاش برای تربیت نسل جدید متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب در آموزش عالی

تلاش برای تربیت نسل جدید متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب در آموزش عالی

دیدبان؛ مراسم افطاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با حضور حجت‌الاسلام رستمی رئیس این نهاد و وزرای علوم و بهداشت برگزار شد.

منصور غلامی وزیر علوم در این مراسم طی سخنانی در خصوص فعالیت‌های این وزارتخانه برای کمک به سیل‌زدگان گفت: حضور در کنار مردم سیل‌زده، هم یک وظیفه اخلاقی، هم یک وظیفه ملی و هم یک وظیفه در حوزه علم و دانش و تخصصی است که حتماً‌ باید به آن پرداخته شود.

وی افزود: خوشبختانه از همان روزهای اول ما شاهد حضور همکاران خود در مناطق سیل‌زده بودیم. دانشگاه شهید چمران اهواز هنوز هم در ستاد حضور دارد و با وزارت نیرو برای کنترل سدها کارهای بسیار خوبی انجام داده‌اند، از دانشگاه‌های دیگر هم چنین اقداماتی وجود داشته است.

وی افزود: دانشگاهیان در صنوف مختلف اعم از دانشجویان، اساتید،‌اعضای علمی و کارمندان اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان کردند و این کار خوب ادامه دارد و این کار اغلب به صورت خودجوش بوده است.

وزیر علوم تأکید کرد‌: این موضوع به عهده گرفته شده که دانشگاه‌های مختلف تعدادی از منازل مسکونی سیل‌زدگان را بسازند و ان‌شاءالله که بتوانند این تعهد را انجام داده و از باب نگاه مهم و تخصصی هم حمایت‌هایی انجام شود.

غلامی در ادامه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: در این رابطه صحبت زیاد شده است ما ضرورتاً فکر می‌کنم باید یک نگاه  جامع به این بیانیه داشته باشیم. یک نگاه چندجانبه و چند وجهی لازم است و اینکه ما در حوزه دانشگاهیان هم متولی آموزش‌بخشی بزرگی از جوانان هستیم حتماً‌ باید قسمت‌هایی از این بیانیه را به عنوان متولی پیگیر تحقق اهدافش باشیم.

وی افزود: نسل جوان به عنوان مخاطب اصلی بیانیه و مخاطب اصلی آموزش عالی است و این نسل توصیه‌های هفت‌گانه بیانیه رهبر انقلاب را هم شامل می‌شود و در مجموعه دانشگاهی کار زیادی در این رابطه است که می‌توانیم انجام بدهیم.

غلامی یادآور شد: نگاه ما این است که آنچه را می‌توانیم در این حوزه انجام دهیم را به سمت آموزش‌ها برویم و با روش‌های مختلف و تغییر برنامه بتوانیم بخش‌هایی را وارد کنیم که تربیت نسل جدید را متناسب با گام دوم داشته باشیم.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: چنین کاری مسلماً آسان نیست و خیلی از الگوهای قدیمی عادت شده است، امیدواریم با نگاه جامعی که همکاران ما دارند فضایی فراهم شود تا بتوانیم بدون از دست دادن زمان وارد زمان اجرایی شویم.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان